Saturday, March 3, 2012

Cerita Kepala Gas dan Kreadibility SIRIM


Tgk tajuk mcm kelakar, tapi hakikatnya semalam dgn hari ni merupakan hari PANAS JD! Kenapa?
Jom nak cerita...
Kisahnya, semalam masa JD balik dari kerja, JD nih plan la nak masak MAGGI, maklumlah, ptg2 balik keje, xkan nak masak yg berat2, dah la sorang j nak makan.. Lupakan j la nak masak2 yg hebat2...
Kebetulan, kepala gas JD cabut sejak Isnin sbb JD berkursus 3 hari kt KL, jadinya JD cabutlah kepala gas tuh...
Jadinya semalam konon nak masak la, once pasang j, kelapa gas sah rosak sbb bole dengar bunyi gas tuh keluar.. Sudahnya, start kereta, pg Giant beli kepala gas baru.
Waktu kt Giant, JD pilih la kepala gas yg baru... Ada cop SIRIM, JD agak ok la..Xde masalah! Sudahnya, bila balik pasang pon sama jugak... Berdesing bunyi gas keluar... Sbb lapar sgt, kluar sekali lagi pg tapau makan.. Udah mcm kartun.. Kejap2 kuar... Huhuhu...

Esoknya, pagi2 buta JD dah ke TESCO dengan niat nak beli kepala gas tuh la... Once dapat, terus balik rumah n pasang... Hampeh... Sama jugak... Gas masih keluar... Sudahnya, JD pg kedai hardware, beli j kt situ... Alhamdulillah... Tamat cerita kepala gas...
Dah bole masak dah... Hehehe

PERSOALAN JD: Barang2 yg di cop SIRIM pon masih xbole pakai? Masih rosak?? Sudahnya, mcm mana pengguna nak beli barang yang baik? berpandukan apa???
Ada sape2 nak tolong jawab persoalan JD nih??

Mood: Bengang!!!

5 comments:

Luck 'Ash' Luqe said...

baru terbaca pos abg ni. kes sama. jenama milux. rosak bile nak pasang balik lepas balik hari raya. so kene beli baru la ni. syukur sempat baca. so tak perlu la kuar byk kali macam kartun. hehe. tq for sharing!!

Luck 'Ash' Luqe said...

eh silap. jake daughter ni perempuan rupenye. haha. sori2!! =P

Jake Daughter said...

Hehehe... Xde hal lah... Ok j... Mcm kool plak bila ada org terfikir JD adalah lelaki.... Hehehe

Pda_sweet said...

Nk tnyer..pin dy mesti ke tepi atau bawah terus yer klo n pasang kat tong gas baru gune jenama milux nih?

Pda_sweet said...

Nk tnyer..pin dy mesti ke tepi atau bawah terus yer klo n pasang kat tong gas baru gune jenama milux nih?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin