Saturday, March 5, 2011

Pengemis Itu Bukan Malaysian???

Kisah beberapa minggu lepas.. JD ke pasar malam Section 4 Bandar Baru Bangi. Ditemani anak sedara JD Cik Nurul... Masa JD dok Bangi, pasar malam tuh antara pasar malam feveret JD...
Laksam Nur Atiq kt sana mmg sedap... Yummmy...

Ehh... Bukan nak cerita pasal apa yang dijual kat sana la... Tapi nak cerita pasal benda lain... pemandangan yang sakit hati...

Ok.. Kita mula...
Di sepanjang lorong pasar malam tu... JD rasa x lebih 5-6 orang pengemis dok beratur mintak sedekah... Sorry.. Bukan niat JD nak hina2 pengemis nih.. Cumanya, ia menimbulkan persoalan di kepala JD...
Sebab JD rasa, they are not Malaysian... Kenapa JD kata mcm tuh??? Sbb diorang neh, x pandai pon ckap Bahasa Malaysia.... Sungguh.... Memang x pandai... Ada ibu yang bawak anak kecik.... Ada yang sendirian... Kebanyakkan yang JD tengok, majoriti pengemis ni adalah lelaki... Ada seorang j perempuan dengan anak kecil...
Semua yang mengemis tuh cacat... Ada yang kudung kaki... Ada yang kudung tangan...
JD ada terbaca yang diorang ni bukan Malaysian... Tapi diseludup ke Malaysia untuk mengemis... Kan Malaysian sangat baik hati.. Pemurah.... Jadinya, Malaysia jadi pilihan untuk orang2 seperti ini mengemis....
Ish3... Kalau betul mereka2 ini bukan Maalaysian.. Sedihnya.... Negara kita akan kelihatan sangat tidak elok di mata orang lain terutamanya pelancong asing...
Ish3... Memalukan...

JD nak report kt Aduan Rakyat TV3 bole????

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin