Sunday, March 6, 2011

Bertudung : Menutup Aurat atau Sekadar Fesyen?


Bertudung? Manisnya dia bertudung....
Itu komen yg selalu kita dengar la...
Ayu.. Manis.. Comel....Cantik.. Itu perkataan yang selalu didengar bila melihat seseorang wanita itu bertudung...

JD bukan prejudis yer.. Mengatakan bahawa yang tidak bertudung itu tidak cantik...
Cuma entry kali ini adalah berkenaan fesyen bertudung..

Nowdays, JD tertanya2... Orang sekarang ni, bertudung sebab tutup aurat atau sekadar berfesyen dan mengikut trend semasa???
Bukan apa, tengok ke fesyen tudung skrg nih... Mak aiii.... Macam2... Kekadang tengok, macam x sesuai dipanggil tudung... Nak panggil apa yer??? Macam2 bole dipanggil selain daripada dipanggil sebagai tudung...

Untuk yang Islam, bertudung itu WAJIB.... Itu kenyataan yang sesaper pon x bole nak sangkal kan??? Tapi JD akui... JD pon kekadang alpa soal bertudung nih...
Takpelah ye kawan2... pada yang sama jantina dengan JD... Lepas nih sama2 kita berusaha ke arah kebaikan... sama2 kita tanamkan niat dalam ahti untuk sempurnakan cara pemakaian tudung kita....

ISLAM ITU INDAH

4 comments:

awein said...

JD mcm2 pendpt org ttg tudung..di akui skrg makin ramai yg bertudung tapi dlm keadaan yg xberapa sesuai...bukan nk mengata tapi hakikatnya tudung skrg seperti fesyen plak...tapi klu hati suci n murni niat kerana menutup aurat kerana ALLAH insyallah semuanya nampk mudah n indah...

Mariah Mohamed Ali said...

terlalu sensitif utk dibicarakan...ermmmm, aku pun sama kekadang terlupa pada kewajipan...sama2 ler kita berusaha utk lebih menjadi yg sempurna...

Jake Daughter said...

Awein: Tu la... Aku terpanggil nak tulis bukan apa.. Tgk skrg nih tudung datang dalam pelbagai fesyen... Kelakar pon ada.. Dah mcm kuih lapis pon ada...

Jake Daughter said...

Mariah: Mmg sensitif... So, marilah sama2 kita berusaha ke arah yang lebih baik.... selamat beramal...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin