Friday, March 4, 2011

Air Yogurt Nestle


"Ayah... Kakak nak air ni boleh???"
Halus j suara anak kecil tuh bersuara...

"Nanti kalau abah dah dapat gaji kita beli yer, sekarang x boleh.. Abah x cukup duit"
Pujuk si ayah...

Cukup!!! Dua baris ayat perbulan anak dan ayah itu buat aku sebak...
Kasihan anak kecil itu.. Dia belum mengerti sepak terajang dunia...
Dengan wajah tanpa dendam, dia letakkan kembali sebotol air yogurt Nestle ke rak...
Mungkin dia berharap dalam hati, sedikit masa lagi dia akan dapat merasa air yg sedap itu...

Sebotol air Nestle tidak mampu dibeli oleh si ayah untuk si anak??
Owwhhh.. Kamu..Kamu dan kamu yang mampu boleh mempersoalkannya... Tapi tidak bagi si bapa... Semestinya seboleh mungkin doa cuba untuk memenuhi keperluan puteri tercinta... Tapi apa mampunya...??? Dia tidak mampu untuk melaksanakannya.. Dia tidak mampu untuk memberikan si puteri sebotol air Yogurt Nestle...
Kamu yang mampu mungkin boleh berkata... Arggghhh, apa sangat harga sebotol air yogurt???
Sebenarnya, bagi mereka yang tidak mampu... Sebotol air yogurt terlalu mahal harganya...

Kasihan anak itu, melihatkan dia, JD bersyukur.. Walaupun JD cuma makan gaji dan gaji JD cuma cukup menyara diri sendiri... Tp alhamdulillah... JD masih mampu untuk survive...
Melihat dia, teringat ketika JD kecil... JD seperti anak itu.... Tidak mampu untuk meminta apa yang JD mahukan... Cuma menanti apa yang diberi...
Meminta?? Jauh sekali...

Sabarlah wahai anak kecil... Insyaallah... Suatu hari, kamu akan mampu merasa nikmatnya Air Yogurt.. dan insyaallah, ianya akan dibeli oleh ayah tersayang... Moga2 Tuhan merahmati anak kecil itu...

2 comments:

a-as said...

Betul tu jd, bersyukur dengan apa yang kita ada..walaupun tak mewah.

Semoga Tuhan bersama sikecil itu…

Jake Daughter said...

Sedih tengok budak tuh... Moga2 Tuhan bersama dia... Tingat zaman JD kecik2 dulu.. Mujur dibesarkan kat kampung... So xde la terdedah sangat dengan benda2 nih... huhuhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin