Thursday, March 24, 2011

Ubi Ketuk is All About...




Korang tau Ubi ketuk tuh apa??? Sblm nih Jd x makan menatang nih... Sbb pernah terkena sekali, JD beli..Rasanya mak aiii... X sedap langsung... Mungkin hampas kelapa kot yg dia guna... Tu yg x sedap tuh.... Almaklumlah..Orang meniaga...

Tp lepas kakak JD buat ubi ketuk nih semalam... Sedap la plak rasanya, lemak manis.. Best... Nak buat pon senang... Lepas nih rajin la JD buat kuih nih... Sbb SENANG GILER nak membuatnya....

Wednesday, March 23, 2011

Lari Sekejap






Hujung minggu lepas, walaupun JD tgh struggle nak habiskan my semester... Sempat lagi...
Kemana??
Hahaha... Balik kampung... Hahaha... JD balik kejap j... Lepas gian, sambil2 lari kejap dari tekanan disini... Jd balik menumpang anak sedara JD yang kebetulan mmg nak balik kampung, kazen sebelah ayah dia kawin...So dengan muka x malunya, Jumaat malam JD berlepas la balik kampung...

Dua hari kt kampung, mana cukup... Walaupun cuma balik rumah kakak JD j... Feelnya ttp sama mcm balik kpg sendiri... Almaklumlah... Masih dalam negeri yang sama - PERAK!!!

Dua hari kt kpg... Mmg JD lupa sekejap apa itu stress, apa itu tekanan... Mmg heaven berada di kampung.... Insyaallah... Kalau berkesempatan, murah rezeki... JD akan balik lagi..

Bila?? Entahhh lah....

Sunday, March 13, 2011

Luahan Kecewa JD


Anda tahu apa itu usaha?? Anda tahu apa itu susah?
JD bukan datang dari keluarga senang, sampai sekarang, JD bukan kaya raya pon.. Cumanya apa yang JD perolehi sekarang hasil usaha JD sendiri... Apa yang JD usahakan sekarang, apa yang JD ada sekarang semua JD dapat hasil usaha sendiri setelah puas menyimpan berdikit2... Kalau benda tu mahal (pada orang lain, benda tu mungkin x seberapa, tp bagi JD, ianya mungkin sudah cukup mahal), JD mengumpul sedikit demi sedikit untuk mendapatkannya...Oleh itu, setiap benda yang JD ada dan beli..JD sangat menghargainya..
Biarlah barang itu cuma berharga kurang dari RM10.

Lalu bagaimana kalau orang lain sewenang2nya memperlakukan barang2 tersebut secara tidak wajar?
Kalau anda di posisi JD.. Bagaimana???
Nasihat, pesanan dan teguran sudah dititipkan.. Namun ianya cuma seperti angin lalu...
Lantas, apa perasaan anda?

JD kecewa, sungguh2 kecewa... Apatah lagi, ianya dilakukan oleh insan yang rapat dengan JD??
Sungguh.. Hancur luluh hati JD.. JD kecewa!!!
JD tidak mintak dihargai seperti tuan puteri...
Kalau tidak mahu menghormati JD sebagai saudara.. Hormatilah JD sebagai tuan empunya barang tersebut... Kalau itu pun tidak mampu, hormatilah JD sebagai manusia... Manusia yang mempunyai hati dan perasaan...

Pesanan untuk 'kamu': 'Kamu' tidak duduk di tempat aku... Lalu cubalah meletakkan dirimu di tempat aku... Bagaimana kiranya orang yang paling rapat dengan 'kamu'... Mengguris dan melukai hati 'kamu' sendiri!!!

Saturday, March 12, 2011

Jangan la Faizal Tahir..... Kakak Lebih Suka Uncle Bob



Budak2 sekarang sangat bijak... Derang mmg pandai berkata2...

Kisahnya...
JD berbual2 dengan anak buah JD.. Nurjeha namanya... Saje bual2 santai... Sambil layan dia main patung barbie...
Tetiba kuar Faizal Tahir kat kaca tv... Penyanyi pujaan JD tu... Ala.. Iklan minyak wangi tuh....
JD lancar j mulut berkata2...

JD: Kakak... Tu la boifren acu.... (Sambil muncung j mulut ke arah tv)
Jeha: Ye k??? (Tanya mcm x puas hati j)
JD: Haah.. Kenapa? X hensem k??
Jeha: X payah la Faizal Tahir jadi boifren acu... Uncle Bob (anak buah JD panggil Dr Who dengan nama nih) macam mana???
JD: Kenapa x payah Faizal Tahir??
Jeha: Faizal Tahir tak hensem la acu.. Dah la HITAM.. Rambut panjang macam perempuan... Kakak tak suka la... Kakak lagi suka Uncle Bob dari faizal Tahir... Uncle Bob HENSEM... PUTIH.. Kakak suka..
JD: Ooooo (sebenarnya JD hilang kata2)

Xoxo.. Berani dia cakap FT x hensem??? Depan JD plak tuh bt statement.... Huhuhu...
So Dr Who??? Bangga x ada orang yg mempertahankan kamu????
Aduila budak nih... pendapat dia jujur dan ikhlas.. Apa yg kuar dr mulut dia... Itu yg ada di hati dia...
Kecik2 dah pandai menilai... Bg dia... HITAM = X cantik... PUTIH = LAWA!!!
Hai la Jeha....



Thursday, March 10, 2011

Kalau Korang Jadi JD, Korang Marah x???


Hari panas JD...
Sabar j la.. Beria2 JD balik ke Kajang hari nih selepas kelas dibatalkan...
Sebab apa? Sebab JD nak pg tailor.. Nak ambik baju baru JD yang sepatutnya siap Sabtu lepas..
Tapi malang.... Malang sangat2...
Sampai kt kedai tuh..Korang tau apa yang dia kata?? Baju JD x siap lg....
Wahh... ini boleh menyebabkan marah!!!
Memang JD marah...
Sebab apa JD marah???

Dah la x siap... Xde pon diorang call JD inform yg baju x siap...
Dah la x siap... Bole bt muka selamba bgtau baju JD x siap...
Dah la x siap... Maaf pon x mintak...
Dah la x siap... Kalau sehari lewat tkpe jugak... Nih dah 5 hari lewat
Kalau sekali takpe... Ini dah kali ke-3 diroang bt hal dengan JD...

Kalau korang jadi JD...
Korang marah x ????

DIVAkah Aku???


Kelakar... Ngeri.. Semua ada...
Tengok tajuk pon dah sengal kan... Kalau korang rasa malas nak layan... Xyah baca entry nih... Agak keji kekdahnya... Hahaha

Kisahnya,
JD terima satu friend request kt FB... Namanya??? Biarlah rahsia... (sebenarnya JD dah lupa apa nama yang dipakai oleh makhluk Allah nih).. Yang kompomnya, MELAYU la kot.. Sbb lancar j menulis in bahasa... Biar saja Jd namakan dia Mr A.
Kisahnya, Mr A nih tetiba request friend kt FB... JD belek2 la dulu siapa orangnya.... Udah dibelek2.. Ternyata JD tidak mengenali dia....
So JD abaikan j la friend request dr Mr A nih.... Yelah.. Kawan2 yang ada pon kekadang kita x terlayan kan... Ada sesetengah kawna kita tuh, dah berapa lama x jenguk acc fb drg... Ni kan plak yang kita x kenal kan... kan ke susah.. Dah la mutual friend pon xde... Nampak sangat la kami saling x mengenali...

Udahnya, baru2 nih.. Mr A pm kt inbox JD... Kisahnya, dia marah2 sbb JD x accept his friend request... Siap tulis lagi kt inbox tuh.. lebih kurang gini la ayatnya...

"Susah sangat k nak accept my friend request.. Just nak be friend j... Jangan la bersikap DIVA sangat, pilih2 siapa yang nak di add atau tidak sebagai rakan.."

Gitu ler lebih kurang ayatnya... Yang JD x tahan tuh.. Ada perkataan DIVA dowhh... Dia claim JD fefeling DIVA sbb tapis2 sape yg JD nak add atau x... Hahaha
X sangka, JD yang bukan artis nih pon terkena tempias DIVA.. Hai l nasib badan...

To Mr A... Pendekatan anda untuk menjadi rakan saya.... Dan cara anda menegur saya kt inbox saya.. Lagi la menguatkan reason... KENAPA SAYA X ACCEPT UR FRIEND REQUEST!!!
So, persoalannya..


DIVAKAH AKU???



Tuesday, March 8, 2011

Panggilan Selain Nama Sebenar... Manja Atau Mengada2

JD.... Orangnya satu.... Tapi panggilannya banyakkkkk



Owhhh... Ehtry baru lagi?? Iya.. entry baru lagi... Kerap post entry baru ek... Seolah2nya kamu tiada tugasan wahai JD??? Hahaha.... Sendiri mau ingat....

JD.. Sejak bila nama tuh digunakan??? Sejak pandai blogging... Sejak pandai email2... Hahaha.. Hari nih, entry JD adalah berkenaan nama panggilan anda selain nama sebenar... JD ada la beberapa nama yang selalu dugunakan untuk memanggil JD....

Ayuh... Kita mulakan

1. ADIK
- Digunakan oleh adik beradik dan saudara rapat...
- Sebabnya??? Sbb JD anak bongsu ler... Yg kecik sekali (kecik dr segi usia j.. Saiznya... Aduhai.. Malas mau komen) dalam keluarga memang selalunya dipanggil adik.

2. ACU
- Digunakan oleh anak2 sedara JD....

3. TOK MUMMY
- Digunakan oleh cucu2 sedara JD...
- Nak panggil Tok Su... Kata drg sound like too old... Hahaha... Ikut korang la... tp JD suka dengan nama nih... Nampak rockkkk!!!!

4. HASNY
- Digunakan oleh saudara2 JD... tapi saudara yg x berapa close sangat la...
- Oppsss... Abang JD panggil JD dengan nama nih... Dia sorang j x panggil JD adik... Huhuhu

5. NIDA
- Nama nih rasanya mula digunakan untuk panggil JD sejak sekolah rendah... Sampai sekolah menengah (form 4)
- Senang kire, kawan2 kt kampung panggil JD dengan nama nih

6. IDA (IEDA)
- Ejaan lain.. Sebutan ttp sama... Digunakan sejak JD pindah sekolah ke Beruas... Kawan2 kt Beruas panggil JD dengan nama nih...

7. JAKE
- Ini panggilan yang JD paling suka....
- Mula digunakan sejak JD naik form 6 kt Taiping...
- Kawan2 sekelas panggil JD dengan nama tu... Sempena nama ayah JD - JAKERIA.. Dipendekkan menjadi JAKE!!!
- JD suka nama nih.... Nampak kool.... hahaha

8. HAS
- Digunakan dan dipanggil di opis... Yang memulakannya adalah Noralia Harun... She was my assistant before... Masa tuh kami sama2 bertugas kt EiMAS dan ini adalah opis pertama JD sejak join government...
- Lekat sampai skrg... Budak2 opis mmg call JD, CIK HAS
- Ok la nama nih... Bunyi macam ayuuuu gitu... Hahaha
- Oppsss... Mak Dr Who n his sister oso call me HAS.... Sbb apa??? His sister... his sister in law... Dah nama IDA.... So jadinya JD dipanggil HAS... Supaya x clash kata mak Dr Who... Hahaha.. Mum n Sister j ek yg guna nama HAS untuk panggil JD... Tidak bg Dr Who.... Dr Who panggil JD apa??? Biarlah ianya menjadi rahsia kami berdua... Hehehe

9. JD
- Panggilan nih bermula sejak JD pandai beralam maya... maksudnya pandai berinternet la... Sejak tuh... kebanyakkannya Jd pakai nama nih... pendek.. Ringkas!!! Hahaha

ADIK, ACU, TOK MUMMY, NIDA, IDA, JAKE, HAS, JD.... X kisahlah apa panggilan untuk kita.. Asalkan ianya tidak membawa maksud yg BURUK....
For me it's ok....

Monday, March 7, 2011

TASMANIA


Semuanya kerana TASMANIA!!!
Kerana TASMANIA JD akan rindu
Kerana TASMANIA JD akan setia
Kerana TASMANIA

TASMANIA akan mengajar JD erti kasih sayang

Kenapa TASMANIA???

Sabar... Tapi Sampai Bila?

Sejak Selasa JD sabar... Sabar j.... Keje2 tergendala pon sabar j...
Kenapa?
Ini semua pasal Encik BB... Sape Encik BB???
BROADBAND ler... Sape lagi...
Sejak Selasa JD punye BB meragam... Bukan sikit2 ragam... MELAMPAU ragamnya...
Owhhh.. Lupa nak promote... JD adalah pengguna CELCOM BROADBAND!!!
Diulangi CELCOM BROADBAND!!!

Call customer servis??? Sudahhhh.... Asyik2 benda yang sama korang ajarkan.. Xde solution lain k???
Customer korang JD sorang j k??? Ish3...
Tu belum tolak operator yang TINGGI2 SUARA dengan JD.... Itu lagi meyakitkan kalau diingat...
Buat tambah dosa JD j kalau diingat... Mesti nak maki2 n kutuk2.. Sakit hati sungguh... Kita customer... Tapi alih2... Kita pulak yang kene.... Bole mcm tu????

Sekarang nih JD bertahan j dengan servis yang SEPARA BANGANG nih... Rasa mcm duduk dalam zaman batu plak....
Sabar JD... Sabar...
Tapi sampai bila???



SABAR ITU SEPARUH DARI IMAN


Sunday, March 6, 2011

Bersenam atau Tidak... Anda Tetap Berisiko

Sekarang nih penyakit berbagai... Kejap dengar orang tuh pergi dijemput ilahi... Orang nih dah sampai serunya... Umurnya??? Kekadang tuh ada yang sebaya atau muda lagi dari JD pon...
Kesimpulannya... Mati x kenal usia... Sampai masa, muda atau tua... Kita akan pergi menemuinya...

Yang jadi persoalan JD adalah.. Sekarang nih ramai sungguh yang kene heart attack... Last sekali, salah seorang pensyarah kt skool JD.. Tengok orangnya... Muda belia... Sihat walafiat... X gaya nak kene heart attack... Tapi... Kena jugak... Orangnya just around 36 tahun j... Aktif bersukan... Kena serangan pon on d way nak balik lepas bersukan...

So persoalannya... Bersukan pon kene heart attack???? Kalau x bersukan atau bersenam, lagi la kan... Ish3... Macam mana tuh ek??

Bagi JD... Lakukanlah aktiviti sihat... X perlu pon nak bersukan seperti seorang ahli sukan... Cukup dengan aktiviti sihat macam berjalan keliling taman k... Paling2 pon... Sental la rumah u all tuh dari tingkat atas sampai bawah... dari dapur sampai bilik air.... Huh... bagi JD, aktiviti tuh pon senaman jugak....

SELAMAT MENJALANI GAYA HIDUP SIHAT


Bertudung : Menutup Aurat atau Sekadar Fesyen?


Bertudung? Manisnya dia bertudung....
Itu komen yg selalu kita dengar la...
Ayu.. Manis.. Comel....Cantik.. Itu perkataan yang selalu didengar bila melihat seseorang wanita itu bertudung...

JD bukan prejudis yer.. Mengatakan bahawa yang tidak bertudung itu tidak cantik...
Cuma entry kali ini adalah berkenaan fesyen bertudung..

Nowdays, JD tertanya2... Orang sekarang ni, bertudung sebab tutup aurat atau sekadar berfesyen dan mengikut trend semasa???
Bukan apa, tengok ke fesyen tudung skrg nih... Mak aiii.... Macam2... Kekadang tengok, macam x sesuai dipanggil tudung... Nak panggil apa yer??? Macam2 bole dipanggil selain daripada dipanggil sebagai tudung...

Untuk yang Islam, bertudung itu WAJIB.... Itu kenyataan yang sesaper pon x bole nak sangkal kan??? Tapi JD akui... JD pon kekadang alpa soal bertudung nih...
Takpelah ye kawan2... pada yang sama jantina dengan JD... Lepas nih sama2 kita berusaha ke arah kebaikan... sama2 kita tanamkan niat dalam ahti untuk sempurnakan cara pemakaian tudung kita....

ISLAM ITU INDAH

Saturday, March 5, 2011

Ada Apa Dengan Muzik??


Muzik??
Ada saper yang boleh bgtau JD, dia x minat muzik? Dia xde minat sebarang lagu... Dia x boleh mengalunkan satu lagu pun...
Menipu kan kalau ada yang kata pada JD, dia x pernah menyanyi walaupun hanya dalam hati...
Ada apa dengan muzik?
Kenapa muzik begitu berpengaruh?
Kenapa muzik begitu mendalam kesannya pada kita?
Apa lagu feveret u all???

JD pun suka muzik... Kalau nak suruh JD nyanyikan lagu feveret JD, mak aiii... X cukup sehari kot... Sebab banyak sangat lagu yg Jd suka n hafal... Hehehe

Apa lagu feveret JD?
Selalunya, lagu tuh jadi kegemaran JD kalau ianya berkait dengan JD atau keadaan JD pada masa tuh...
Kena ada peristiwa.. baru la lagu tuh akan jadi lagu kegemaran...
Sungguh...
Antaranya...
Lagu feveret JD... Sudah semestinya la lagu Bunga Melur... By Kartina Dahari...
kenapa suka lagu tuh??
Sebabnya...
Itu lagu kegemaran Dr Who... Dan masa2 JD bersama Dr Who... Itu lagu rasmi yang akan kami nyanyikan bersama....

Itulah pengaruh lagu...
Very the....
Hahaha....

Satu.... Satu Nikmat Ditarik

Yes.. I'm in group of 3 Series rite now...
Yup.. JD dah berusia 33 tahun.. Tua x???
Muda lagi kan?? Cantik lagi kan??
Hahaha... Soalan yang sendiri jawab la ek...

Bukan itu persoalannya...
Persoalannya adalah... Masuk j group nih... Baru JD tau... baru JD sedar... Aku nih dah semakin meniti usia... Bukan apa.. Sblm nih, JD makan xde pantang larang... Alhamdulillah
Semua JD bedal... Semua JD lantak... Emmm... Xde langsung erti PANTANG dalam nutrisi pemakanan JD...

Tp tu la... Kalau Allah nak tarik nikmat yang Dia bagi pada kita... Sekejap j bole jadi... Sekelip mata j akan terjadi... Itu la yang JD alami skrg nih...

Dah dua benda skrg nih JD x berapa nak bole makan...

1. KELEDEK = X kira la yang direbus k... Yang digoreng k.. Memang JD kena jauhkan diri JD dari KELEDEK... Sedapnye keledek... Manis... Huhuhu... AWAS.. Kalau JD makan keledek... Bole x bangun jadinya... Kenapa?? Masuk angin da... Kata orang.... Keledek tuh angin....Sedih betul la... Tp nak buat mcm mana??? Nak sihat k nak sakit???

2. LAKSA =It was my feveret before.. Huhuhu... Sekali lagi.. kalau JD makan laksa... Badan JD sakit2... Huhuhu... Kata orang... laksa tuh sejuk... Walaupun kuahnya panas... Laksa tetap sejuk ek???? Huhuhu

Itu ingatan dari Allah tu.. Supaya JD beringat... hari nih dia tarik nikmat makan JD... Kalau lepas nih tarik nimmat lain plak??? Emmmm....
Muhasabah la dirimu wahai JD....
Emmmm....

Pengemis Itu Bukan Malaysian???

Kisah beberapa minggu lepas.. JD ke pasar malam Section 4 Bandar Baru Bangi. Ditemani anak sedara JD Cik Nurul... Masa JD dok Bangi, pasar malam tuh antara pasar malam feveret JD...
Laksam Nur Atiq kt sana mmg sedap... Yummmy...

Ehh... Bukan nak cerita pasal apa yang dijual kat sana la... Tapi nak cerita pasal benda lain... pemandangan yang sakit hati...

Ok.. Kita mula...
Di sepanjang lorong pasar malam tu... JD rasa x lebih 5-6 orang pengemis dok beratur mintak sedekah... Sorry.. Bukan niat JD nak hina2 pengemis nih.. Cumanya, ia menimbulkan persoalan di kepala JD...
Sebab JD rasa, they are not Malaysian... Kenapa JD kata mcm tuh??? Sbb diorang neh, x pandai pon ckap Bahasa Malaysia.... Sungguh.... Memang x pandai... Ada ibu yang bawak anak kecik.... Ada yang sendirian... Kebanyakkan yang JD tengok, majoriti pengemis ni adalah lelaki... Ada seorang j perempuan dengan anak kecil...
Semua yang mengemis tuh cacat... Ada yang kudung kaki... Ada yang kudung tangan...
JD ada terbaca yang diorang ni bukan Malaysian... Tapi diseludup ke Malaysia untuk mengemis... Kan Malaysian sangat baik hati.. Pemurah.... Jadinya, Malaysia jadi pilihan untuk orang2 seperti ini mengemis....
Ish3... Kalau betul mereka2 ini bukan Maalaysian.. Sedihnya.... Negara kita akan kelihatan sangat tidak elok di mata orang lain terutamanya pelancong asing...
Ish3... Memalukan...

JD nak report kt Aduan Rakyat TV3 bole????

Friday, March 4, 2011

Air Yogurt Nestle


"Ayah... Kakak nak air ni boleh???"
Halus j suara anak kecil tuh bersuara...

"Nanti kalau abah dah dapat gaji kita beli yer, sekarang x boleh.. Abah x cukup duit"
Pujuk si ayah...

Cukup!!! Dua baris ayat perbulan anak dan ayah itu buat aku sebak...
Kasihan anak kecil itu.. Dia belum mengerti sepak terajang dunia...
Dengan wajah tanpa dendam, dia letakkan kembali sebotol air yogurt Nestle ke rak...
Mungkin dia berharap dalam hati, sedikit masa lagi dia akan dapat merasa air yg sedap itu...

Sebotol air Nestle tidak mampu dibeli oleh si ayah untuk si anak??
Owwhhh.. Kamu..Kamu dan kamu yang mampu boleh mempersoalkannya... Tapi tidak bagi si bapa... Semestinya seboleh mungkin doa cuba untuk memenuhi keperluan puteri tercinta... Tapi apa mampunya...??? Dia tidak mampu untuk melaksanakannya.. Dia tidak mampu untuk memberikan si puteri sebotol air Yogurt Nestle...
Kamu yang mampu mungkin boleh berkata... Arggghhh, apa sangat harga sebotol air yogurt???
Sebenarnya, bagi mereka yang tidak mampu... Sebotol air yogurt terlalu mahal harganya...

Kasihan anak itu, melihatkan dia, JD bersyukur.. Walaupun JD cuma makan gaji dan gaji JD cuma cukup menyara diri sendiri... Tp alhamdulillah... JD masih mampu untuk survive...
Melihat dia, teringat ketika JD kecil... JD seperti anak itu.... Tidak mampu untuk meminta apa yang JD mahukan... Cuma menanti apa yang diberi...
Meminta?? Jauh sekali...

Sabarlah wahai anak kecil... Insyaallah... Suatu hari, kamu akan mampu merasa nikmatnya Air Yogurt.. dan insyaallah, ianya akan dibeli oleh ayah tersayang... Moga2 Tuhan merahmati anak kecil itu...

Happy Birthday



27 February adalah birthday kakak JD... Kak Ila...
3 March plak birthday anak dara my sista Jeha...
So, sekalikan j la keknya kan...
Sbb birthday diorang berdua nih x jauh mana pon jaraknya...
Selamat sket poket acu neh... (hahaha... teruknya acu drg kn...)

SO, JD hadiahkan la kakak n anak daranya sebiji kek cantik...

"selamat hari lahir Achik"
"selamat hari lahir Jeha"



Mac - April


Bulan kacau bilau... Itu kesimpulan yang JD buat untuk kedua2 bulan nih...
Dua bulan nih la JD akan habiskan segala sesi berkaitan my study...
Semoga semuanya berjalan lancar...

Emmm... dalam tempoh dua bulan nih...
Kacau bilau hidup JD... Aturan bukan lagi jadi satu amalan...
Yang biasa dibuat dah x dibuat....
Yang x biasa dibuat dah jadi kebiasaan
Itulah harga yang JD perlu bayar untuk sekeping sijil bernama SARJANA
Redah j kan???
X lama mana dah pon...






Thursday, March 3, 2011

Selesai Satu.. Berderet lagi Menanti

Wowwwww....
JD baru berjaya siapkan satu assignment...
Lega...
Lega k???
Jangan harap nak lega ok....
Masih banyak yg menanti giliran...
Berderet2 macam gerabak keretapi....

JD pon bertambah stress....
Bila stress... Makan pon bertambah...
Semua bertambah...
Sekali dgn kg JD pon bertambah....
Owhhhh.... Bahagia sungguh...


Tuesday, March 1, 2011

Warkah Untuk Tuah - 1


Assalamualaikum...

Salam buatmu Tuah..
Warkah ini khas untukmu...
Satu satunya Tuah... Bukan dua tiada tiga
Sebagai permulaan... Cukuplah sekadar salam yang dihulurkan...

Tuah...
Warkah ini akan jadi warkah coretan...
Coretan kisah kita...
Kisah kamu dan aku...
Kisah Tuah dan Teja...
Kisah penuh suka dan duka...
Warkah untukmu Tuah akan selalu aku coretkan andai ada kelapangan....

Semoga ada umur untuk warkah2 berikutnya..
Wassalam...



Salam Rindu,
-TEJA-

Cantik dan Bijak.. Yang Mana Satukah Keutamaan??



Beauty with brain...
Or beauty without brain.... 0r...
Brain without beauty???

Kalau kamu diberi pilihan.. Yang mana satu pilihan kamu??
Tentunya BEAUTY WITH BRAIN kan???
Bertuah orang yg sebegitu..
Sudahlah cantik... Bijak pula...

Ok... Kita buang stau kategori... Kita buang kategori beauty with brain...
Yang tingal cuma
Beauty without brain
or
Brain without beauty

Sebenarnya bagi JD mudah sahaja...
Cantik itu universal...
Setiap orang ada cantiknya...
Mungkin dia tidak secantik Ratu Dunia... Tapi carilah... Akan tetap ada sisi cantik bagi setiap orang....


Terserahlah kepada individu untuk menilai... Brain atau beauty kah yang jadi keutamaan....
Bagi JD, brain is important... Sbb kalau xde otak... Lain plak jadinya kan???

Terserah anda... Tepuk dada tanya selera...
Selera kata... Cari2 la lunch...
Dah tengah hari neh.....
Hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin