Tuesday, November 9, 2010

Kenapa


Manusia itu mudah lupa....
Ketika permata di depan mata diabaikan...
Sampai masanya ia hilang...
Ketika itulah dia mula merindui...

Manusia itu mudah lupa...
Ketika dia sedang diulit bahagia...
Terkadang dia lupa akan apa yang berlaku di sekelilingnya...
Saat derita mengundang tiba...
Barulah dia tersedar dari lena...

Manusia mudah lupa...
Saat dia diulit kegembiraan...
Dia lupa.. Itu anugerah Tuhan buatnya....
Bila kesedihan menjeruk rasa...
Saat itu dia sedar...
Arrgghhh...Kenapa gembira itu bertukar sedih??

Manusia itu lupa...
Saat dia dianugerahi insan teristimewa dalam hidupnya...
Dia menyangkakan... Itu milik mutlaknya hingga akhir nyawa...
Saat insan itu pergi meninggalkannya...
Dia menyalahi takdir Yang Maha Esa....

Owwhhh... Aku lupa...
Sudah dinamakan MANUSIA...
Sememangnya tidak akan terlepas dari berbuat salah dan dosa...
Tapi... Sebagai MANUSIA juga...
Bukankah kita harus mensyukuri nikmatnya????

p/s: JD sekarang dalam keadaan ok... Di atas hanyalah luahan hati bila memikirkan keadaan sekeliling.... Owwhhhh.... Aku juga manusia.....

4 comments:

awein said...

amboi umah hg ka...santek view..

Jake Daughter said...

Aah..Umah aku..Umah bujang wei...Lapanggggg ja.... Hahaha

bungaoren said...

wah.. lapang2 pun ada jugak kerusi 2 ketui.. nanti2 tambah plak sofaa 3 ketui..

Jake Daughter said...

Bungaoren: Insyaallah...Mudah mudahan murah rezeki aku.... Anak2 menakan aku kata.. "wahhhh... umah acu bole main bola la...".. Maksudnya??? Dengan bahasa senang... LAPANG GILER.... Hahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin