Sunday, October 31, 2010

My Sunday

Hari nih JD ke TESCO.... Barang2 dapur dah habis...
So kesana la JD dgn anak buah JD si Nurul....
Sarapan kt sana.... Nurul belanje... Hehehe
Sarap kt Uncle John Kopitiam....
Sdap makan kt sana..
Sorry.. X snap gambo....
Sampai j food terus ngap...
Hahaha,,,

Lama jugak la JD kt sana... Mau dkat nak 5 jam...
Apa dibuat?? Huhuhu...
Se troli barang keperluan termasuk barang dapur...
Mau x makan hampir 5 jam....
Alahai....
Itulah Sunday JD minggu nih....


Tgk la muka JD yg HAPPY dan x STRESS lg lepas exam??? Kelasssss... Happy kn????

Saturday, October 30, 2010

Jodoh:Jangan Mencari Terlalu Sempurna..


Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.


Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.


Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....

Semua Dah Settle


Alhamdulillah...
Semua dah settle...Semalam JD dah selamat menjalani my final exam... Final paper untuk sem nih....

Lega rasanya...Baki yang tinggal cuma presentation pada Nov 8.. U all doakan JD boleh perform nnti ek....

Sbb dah habis pantang jugak la JD dah kembali ke FB.... Hahaha... Lama jugak JD berpantang FB... Dekat nak 3 bulan jugak la....

Emmm... Ok lah U all.... JD kini kembali menjalani hari2 indah dalam hidup.. Maklumlah tekanan study dah habis.... Yang ada cuma tekanan2 kecil disekeliling JD... Biasa la tuh kan... Itulah hidup namanya....

So HAPPY WEKEND semua...
HAPPY SELALU..
Titik!

Thursday, October 28, 2010

Warkah Untuk Mak ~ Mak....JD Rindu Mak...


Malam2 dan sendirian..
JD teringat kisah2 lama....
JD rindu zaman kecil JD yang dah hampir lupus dr ingatan JD...
JD rindu mak...JD rindu ayah....
JD mulakan coretan untuk mak dulu ya...
Ayah jangan cemburu tau....
Lepas nih JD akan buat satu entry khas untuk ayah....
Mesti la ada entry khas.... Sbb kakak2 dan abang2 kata.. JD anak ayah....
Tapi JD sayang mak jugak tau...
JD sayang dua2.. JD sayang mak.... JD sayang ayah...

Kisah zaman2 JD kecik...JD dilahirkan di Kampung Sg Kluang, Trong Perak... Kampung tu nun jauh di pendalaman... JD x reti nak cerita sbb JD x berapa nak ingat keadaan kt sana... JD dilahirkan dalam keluarga yg daif..Miskin...
JD anak bongsu dari 10 adik beradik... Ayah JD kerja kampung j...Mak JD plak... Suri rumah..Yelah, Duduk kawasan pendalaman... Mana nak keje kan.... Mak mmg mak yang baik...Ikhlas mak membesarkan kami adik beradik. Mak x pernah merungut hidup susah... Mak x pernah susahkan hati ayah....

Suasana umah JD sangatlah sederhana... Ada sebuah TV hitam putih yang dah buruk... Disitulah kami adik beradik mengadap.... Bekalan elektrik mmg xde kt kampung tuh.. Jadinya, TV dipasang menggunakan kuasa bateri... Sedihnya.... Asalkan tuh dah tahun 80-an tau... Bukan baru merdeka.... Nak bt mcm mana... Kami kan golongan yang x mampu....Rumah kami juga xde kerusi kusyen (zaman tuh dipangil kusyen.... sofa jgn harap la...) Ini berdasarkan cerita kakak2 JD... JD sebenarnya dah x berapa nak boleh recognize keadaan waktu itu.... JD xde memory tu semua....

Kalau nak ke pekan kecik yang dipanggil Sg Kerang, kami kena menaiki bot... Diceritakan oleh kakak2 JD... I was the favourite kids dikalangan kawan2 ayah JD... Kata drg JD kiut dan selalu jadi perhatian....Bukan perasan ok..Tp ini cerita dr kakak2 JD... Mungkin masa tuh, ayah terlalu inginkan anak lelaki sbb anak2 ayah cuma ada 2 org j lelaki...selain dari tuh (8 org lagi termasuk JD) semuanya perempuan. Sbb tu, ayah selalu bawak JD kemana2... Dan disebabkan itu jugak...JD popular dikalangan kawan2 ayah JD....

JD tinggal di kampung Sg Kluang sampai JD berusia 7 tahun..Sempat JD bersekolah di tahun satu di kampung tersebut.... JD dapat nombor satu ok dalam setiap exam JD....

Penghujung tahun 1985..Iaitu pada cuti sekolah (Disember), JD dan keluarga berpindah ke Kampung Matang Free... Klasik kn namanya??? Masa tuh mak dah selalu sakit2.... Keluar masuk wad... Mak ada asma.... Sian mak... Kalau semua tuh berlaku pada masa skrg...JD jnji xkan biarkan mak menderita sakit... JD akan belikan ubat untuk mak... JD akan jaga mak.... Maaf mak.... Masa tu JD x mampu buat apa2..JD hanya mampu tgk mak terbaring di katil wad....Ampunkan JD mak....

Rupanya, xlama pon mak dapat duduk kt rumah baru kami yg serba sederhana tuh.... Kami berpindah ke rumah baru around Disember.... Tanggal Januari 13, 1986... Mak tinggalkan JD utk selama-lamanya... Sampai hati mak.... JD masa tuh baru masuk 8 tahun mak... Mak dah tinggalkan JD... Masa tuh JD kecik sangat, xtau apa nak buat... JD rasa waktu tu JD x menangis pon... Bukan JD x sayang mak.... Sumpah JD sayang mak... Tp JD blom tau apa2 masa tuh... Tgk kakak2 menangis... JD xtau pon kenapa.... Rupanya mak dah tinggalkan kami semua.... Kesian JD mak.... 8 tahun j JD dapat rasa kasih sayang mak.... Sungguh x adil.... Sampai skrg JD rindu mak...

Kalau mak ada lagi kan bagus mak... Mak mesti bangga dengan JD skrg... Walaupun JD x kaya raya.. Tp JD dah kerja mak... JD dah ada sebuah rumah sederhana kecil untuk JD berteduh.... JD beli dengan titik peluh JD sendiri tau mak.... JD jugak dah ada sebuah kereta untuk JD bergerak kemana2... Walaupun x besar, tp tetap selesa... Kalau mak ada kan seronok.... Boleh JD bawa mak jalan2.... Seronoknya kalau JD ada peluang tu... JD rindu mak.... Mak.... JD pon dah habiskan pengajian JD kt Universiti... Anak mak ni dah ada degree tau mak.... X lama lagi...Anak mak ni akan habiskan master pulak... Insyaallah.... Mak doakan JD yer.... Mak mesti bangga dengan JD.... Kan mak??

Mak.. JD rindu kat mak.... Rindu sangat2 mak... Ntah kenapa..Malam nih JD rasa JD rindu sgt2 kat mak.... Kenapa ye mak... JD x berpeluang untuk balas jasa2 mak pada JD... Jasa mak melahirkan JD....Jasa mak membesarkan JD walaupun cuma sehingga umur JD 8 tahun.. Kesian JD kan mak??? JD rindu mak....

Kadang2..JD cemburu tengok kawan2 JD.... Cemburu bila mereka bercerita pasal mak masing2.... JD cemburu mak, bila Dr Who menceritakan tentang mak dia.... Cemburu bila tgk dia bermanja dgn mak dia.... JD cemburu bila tgk dia mampu membahagiakan mak dia.... JD x berpeluang untuk itu semua... Kesian JD kan mak??? Ohhh lupa pulak... Mak mesti tertanya2 siapa Dr Who tu kn??? Siapa Dr Who??? Dr Who tu, insyaallah akan jadi menantu mak.... Mak restu kan pilihan JD??? Trima kasih mak....

Mak.... JD rindu mak.... Dah 24 tahun JD x pernah panggil mak... Dah 24 tahun JD x pernah gunakan perkataan 'mak' untuk memangil seseorang... JD rindu sangat nak gunakan perkataan tu mak.... Tp JD x berpeluang untuk berbuat begitu.... Kesian JD kan mak???? Kenapa mak cepat sangat tinggalkan JD?? Kesian JD mak.... Orang kata, Tuhan lebih sayangkan mak...Sebab tu Tuhan jemput mak lebih awal.... Errmmm, JD tau Tuhan sayangkan mak.... Jadinya, JD kena la redha dengan ketentuan Tuhan kan mak??

Mak, JD x mampu nak bagi mak apa2.... JD x berpeluang untuk balas jasa mak... Yang mampu JD buat, JD cuma panjangkan doa untuk mak setiap kali lepas JD solat... JD selalu mendoakan agar mak ditempatkan di kalangan orang2 yang Allah kasihi.... JD tau Allah mengasihi Mak.... Sbb Mak JD baik...X pernah bermusuh dengan orang.... JD nak jadi baik mcm mak dan JD janji akan jadi anak yang baik....
Insyaallah mak....

Sesungguhnya, JD rindu sangat2 kat mak... Sungguh...JD rindu mak...

Magika - Best Film FFM 23


Opppssss....
Cerita basi kan..Sebenarnya br tingat nak update sal nih semua....
Magika dapat best film???
So, Dr Who.. X sia2 kita pg tgk citer tuh early Okt lepas kn???
See.. Dapat best film tu....
Aaaahahhhh....

TAHNIAH MAGIKA
TAHNIAH KRU
TAHNIAH EDRY...

p/s: Pasnih nak tunggu MERONG MAHAWANGSA plak....

Tuesday, October 26, 2010

The Primary Love Needs of Women and Men


John Gray said:

  • She need CARING, He needs TRUST
  • She need UNDERSTANDING, He need ACCEPTANCE
  • She need RESPECT, He need APPRECIATION
  • She need DEVOTION, He need ADMIRATION
  • She need VALIDATION, He need APPROVAL
  • She need REASSURANCE, He need ENCOURAGEMENT
So, what do u think???

Sony Tamatkan Pengeluaran Walkman Kaset


Bagi mereka yang lahir pada era 80-an dan 90-an, jenama Walkman keluaran Sony merupakan satu jenama yang tidak asing lagi. Hampir semua orang ketika itu ingin memiliki Walkman mereka sendiri.

Dulu jika kita ingin membeli album nyanyian artis ketika itu, sudah pasti kita akan ke kedai atau pasar malam yang menjual kaset.

Walkman yang menggunakan kaset telah mula dipasarkan oleh Sony di Jepun pada 1 Julai 1979 dan sejak itu, Sony telah berjaya menjual 200 juta unit di seluruh dunia.

Namun dengan perkembangan teknologi dan inovasi, Sony tidak mampu lagi mengekalkan jenama Walkman sebagai jenama nombor satu bagi pemain muzik mudah alih. Ternyata saingan daripada produk lain seperti Ipod dan kemucunculan cakera padat (VCD) dan DVD telah menggugat pasaran Walkman sejak beberapa tahun lalu.

Sony memaklumkan bahawa mereka telah menamatkan pengeluaran Walkman yang menggunakan kaset pada 22 Oktober 2010. Ironinya, Ipod telah mula dipasarkan pada 23 Oktober 2001.


Sumber: http://www.iluvislam.com


p/s: Tingat zaman JD remaja..Zaman tuh kalau ada walkman dah kira hebat sgt dah tuh.... Dunia dah berubah... Dunia makin maju...Hebat.... Ishh..Terasa JD makin tua la...Huk3...

Mengapa Wanita Memerlukan Lelaki


Wanita tidak semestinya memerlukan lelaki, tetapi wanita dan lelaki saling memerlukan, cinta itu anugerah.

Mengapa wanita memerlukan lelaki di dalam hidupnya? Untuk beberapa waktu dahulu, ia begitu memukul-mukul kepala.

Ya, apa perlu seorang wanita yang bebas mempertaruhkan sebahagian besar hidupnya kepada tangan seorang lelaki?

Bukankah lebih hebat jalan dihujung minggu bersama kawan rapat, berkenyit-kenyitan mata kepada lelaki kacak yang saling tidak putus dan tidak lokek senyum tanda salam perkenalan.

Saya mempunyai seorang rakan, sederhana cantik, tidak terlalu kurus tidak terlalu gemuk, tidak terlalu buruk, tidak terlalu jelita, manisnya ada, santunnya memikat orang tua, beragama juga kerana selalu sahaja diceritakan dia terhendap-hendap membawa sejadah masuk ke bilik stor kecil untuk solat, dan dia sentiasa cuba gembira dengan kehidupannya yang solo.

Tetapi saya fikir, saya faham apa yang berputar-putar dalam kepalanya.

Dia tidak dapat berdusta betapa kebahagiaan cinta kawan-kawan membuatnya cemburu, dan membuatnya selalu terfikir-fikir: Apalah perasaan gadis yang dipuja dan dicintai hebat oleh seorang lelaki.

Kawan, saya harap dia membaca artikel ini. Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api.

Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit.

Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalam selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya.

Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, maafkan saya, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kawan, kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia menyempurnakan kita.

Namun, tidak kira semasyhuk mana sekalipun perkasihan dua jantina, selain perkara yang cantik-cantik dan molek-molek, kita, wanita, harus bersedia menerima kehodohan-kehodohan perhubungan.

Kerana apabila kita mempersilakan seorang lelaki duduk di samping kita untuk sepanjang hayat, bererti kita harus langsung juga mempersilakan sekian masalahnya berbaring di bahu kita.

Kerana itu tidak hairan jika kita mendengar ada di kalangan kita, gadis, yang merungut-rungut kerana tanggungjawabnya terhadap keperluan hidup lelaki tidak juga berkurangan walaupun belum lagi berkahwin.

Ya, lelaki memang mendatangkan bahagia.

Tetapi lelaki juga mendatangkan sengsara. Namun jika kita bijak menatangnya, semuanya pasti baik-baik sahaja. Itulah adat dalam perhubungan. Yang buruk-buruk pasti ada.

Barangkali daripada si dia, barangkali juga daripada kita, tetapi kita harus cermat mengimbangkannya agar jodoh berkekalan ke hari tua.

Bagi yang sedang galak bercinta dengan lelaki permata jiwa tetapi menerima tentangan keluarga dua pihak, jika anda fikir anda tidak mungkin mampu hidup bahagia tanpa restu ibu bapa, maka ada baiknya anda menyerah kalah saja.

Walaupun tidak saling memiliki, dan cinta tidak juga diwali dan dinikahi, anda dan dia tetap pengantin di dalam jiwa.

Barangkali sudah sampai masanya anda mencari sahaja lelaki lain untuk dibawa pulang menemui ibu bapa.

Bercakap soal kahwin, beberapa kenalan rapat yang dewasa bersama-sama.

Sejak zaman gatal-menggatal kenyit mengenyit kala di bangku pengajian, kini sudah disunting, dan bakal menjadi isteri kepada lelaki yang mereka cintai.

Semoga mereka tak tersalah pilih.

Dan semoga lelaki yang dipilih, melaksanakan tanggungjawab dan melunaskan hak suami isteri.

Wanita, kita dicipta dengan kemuliaan syahadah. Kerana benih seorang lelaki, kita ini tersenyawa, dikurnia tenaga sehingga kita mampu menyibak jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.

Kerana benih seorang lelaki, kita ini ditiupkan jiwa, menjadi manusia, dan mencari seorang lelaki untuk dicintai, sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan untuk berkasih sayang dengan bapa.

Dan kerana Tuhan yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta, kita wanita, kita ini diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepi kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga jatuh menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah, kita terbit daripada rusuk lelaki, bukan dekat kepala untuk dijunjungi, bukan dekat bahu untuk membebani, bukan dekat lengan untuk dijulangi, bukan dekat jari untuk disakiti, bukan dekat pinggul untuk dihenyaki, bukan dekat lutut untuk ditindihi, bukan dekat kaki untuk ditunggangi, tetapi dekat pelusuk hati untuk dimulia, disayangi dan dicintai.

Andai lelaki itu burung yang terbang, kita adalah angin lembut yang bersisir-sisiran sepanjang perjalanannya.

Tetapi kerana fitrah kejadian Tuhan wanita itu kebergantungan hidupnya harus saja diserahkan kepada seorang lelaki yang boleh melindungi, maka kita pun tidak selamanya mahu menjadi angin semata-mata.

Kita mahu menjadi bunga, menghias sayapnya. Kita mahu terus bersama-sama, terbang dari rendah perkebunan bunga sehingga ke sayup langit terbuka, sehingga jalannya yang paling hujung, sehingga kita tua, rapuh dan mati.

Tetapi kita bahagia dalam dakapannya, semoga kita semua diketemukan dengan jodoh yang baik..InsyaAllah...


Sumber: http://www.iluvislam.com

Monday, October 25, 2010

Hampir Nak Habis Pantang


Lalalalala
Jd dah makin hampir nak habis pantang..
Yezzzaaaa.. X sabaq nih....
Hehehe..

Pasnih...
JD bebas.... Bukan JD nak bebas apa...
Nak bebaskan kepala otak JD nih....
Sekarang nih serabut sangat....
Kusut....

Sabar JD...
X lama dah...Kejap j lg....
Hehehe..
Lepas nih...Blog tambah meriah... JD kembali ber FB...

Emm.... Jap2...Kita tgk ek nnti...
Berlaku k semua nih???
Sama2 kita tunggu.....

Sunday, October 24, 2010

Pastikan



Lihatlah Langit Di Atas Sana
Tersenyum Melihat Tingkah Kita
Selalu Ada Peristiwa
Yang Membawa Pertengkaran

Maksudku Hanya Ingin Yang Baik
Untuk Kita Berdua Dalam Bercinta
Baiknya Aku Buruknya Aku
Terimalah Aku Apa Adanya

Pastikan Kau Dengan Aku
Jangan Ada Cinta Lain
Tak Pernah Aku Terlintas
Niat Ku Untuk Berpaling

Maafkanlah Aku Sayang
Bila Belum Kau Bahagia
Sejauh Langit Di Atas
Kan Ku Kejar Bahagiamu

Biar Langit Dan Bumi Meruntuh
Biar Jasad Kita Tertimbun Di Sana
Tetap Bersama, Tak Ingin Lepas
Mencintaimu Ku Jadi Begini


p/s: This song is special dedicated to Dr Who.... Enjoy this song ya....

Semoga Awak Cepat Sembuh


Di kala menulis entry ringkas ini...
JD mendoakan semoga Dejavu Friendnya -- Iza Shuhada supaya segera sembuh...
Makan ubat, ikut nasihat doktor...
Sakit itu dugaan Allah kepada hambaNya...
Jd doakan awak cepat sembuh ek....

p/s: JD pon dalam keadaan yg x berapa nak betul..Emosi x menentu... Cepatlah berakhir semua ini.... Ya Allah..Kuatkanlah semangat hambamu yg kerdil ini...Amin...

Saturday, October 23, 2010

IKEA 2011


Katalog baru IKEA 2011 dah kluar kan...
By d way... Menarik plak bila JD tgk katalog tuh secara online....
So, hari nih JD kesana la...

Saje nak dapatkan katalog baru....
Wah3.... Sanggup kesana semata2 cuma nak dapatkan Katalog IKEA 2011???
Banyak la ko JD... Menipu la tuh....

Yelah2...
Td pagi JD kesana...
Walaupun badan rasa mcm nak demam...
Tapi bila sebut j SHOPPING.....
Kebah terus....
Hahaha

JD kesana ada tujuan...
Nak deco rumah....
So beli la sikit2....
JD bukannya kaya meliana... Boleh beli itu ini sesuka hati...
Lama dah tingin..Baru nih dapat memenuhi impian....
Alhamdulillah....

Nanti dah siap deco...
Kalau x malas..
JD update gambar ek....
Daaaaa
(mau berlalu sbb rasa mcm nak demam.... huhuhu)

p/s: sebenarnya JD ada hutang dgn diri sendiri... JD kene siapkan assignment.... huk3....Tapi rasa mcm nak demam nih.... mcm mana ek???

Wiken Dol....Kemana Anda??


Xoxo..
Wiken datang lg....
KEmana anda minggu nih???
JD dah ada plan.... Sat lagi JD nak ke suatu tempat...
Nak p terapi...
Haaaa...JD nak p terapi?? Awatnya?? JD sakit k????

Hahaha....
Bukan la...JD nak p terapi minda....
Nak release stress sikit...
Pompuan selalu kalau stress bt apa????
SHOPPING kn????
So, itu la yang JD nak bt kejap lg....
Nak deco..deco...deco sikit rumah JD yg x lawa nih....

Kemana JD hari nih????
Tungguuuuu.....

p/s: Apa kena mengena gambar dengan shopping?? Xde kene mengena pun sebenarnya... Sbb JD blom sarap... Jadinya buh la gmbr tuh....

Friday, October 22, 2010

Aku Kena Cekup... Bukan Kene Tangkap Khalwat Ok...Huk3...


Kantoi...
Tadi siang aku dah kene cekup dgn guard satu hypermarket...
Biar aku x sebut ek nama hypermarketnya...
Malu aku...Cissssss
Mujur la bila aku xplain kenapa aku bertindak begitu...
Drg bole terima...
Kalau x.... Nahas....
Ke lokap kah aku??? Tido lokap kah aku???
Huhuhu....
Kesian JD....
Kisahnya....Aku nak siapkan assignment aku j.... Sbb tu la aku nak ala2 perisik handalan kekdahnya td....
Tapi sayang... Perisik yang kononnya handalan itu sudah kena tangkap...
Hahaha....
Kesian kn???
Takpelah..nasib badannnnn...

Gara2 nak siapkan assignment...
Gara2 nak jadi perisik...
Aku sendiri kantoi....
Padan muka ko JD....
Hahaha....
Layannnnn.....

At least ada jugak la pengalaman pahit maung aku dalam menyiapkan assignment kali nih.... Huahahaha.... JD..JD... Len kali jangan bt lagi ek...
Kalau ke lokap ko.... Sape nak jamin??
Dr Who??? Awal2 dia dah warning....
U yg carik pasal.. Sape suruh....
Hahaha...
Jahat tau Dr Who nih....
Rotan karang.....

JD Mahu... Tapi mampukah??


JD cuma mahu jadi adik yang baik...
Kepada Abang2 dan Kakak2 JD

JD cuma mahu jadi kekasih yang jujur dan setia
Kepada kekasih hati JD

JD cuma mahu jadi sahabat yang baik
Kepada semua sahabat2 JD

JD cuma mahu bahagia di samping orang yang menyayangi JD
JD cuma mahu bahagia disamping insan yang JD sayang
JD cuma mahu disayangi dan disenangi oleh semua orang....
JD cuma mahu bahagia dan dibahagiakan...
Besar sangat k impian JD tu???
Kawan2 doakan JD ya supaya JD x pernah berubah dari pendirian dan kemahuan tersebut...
Doakan JD yer....
Selalu....

Thursday, October 21, 2010

Mind Set - Anda Bagaimana?


Aku terpanggil untuk update entry nih bukan sbb aku nih government servant....
Tapi aku terpanggil untuk menyatakan sesuatu..
Bukan nak bela...
Tapi just nak berkongsi cerita dan rasa..

"Pergi doktor pakar (swasta) abis beratus RM, doktor tak periksa pun betul-betul cari punca, ni pergi hosptal gomen abis RM1 jer.. alhamdulillah dapat kesan...."

Itu sebahagian dr entry daripada blog kawan aku si Awin..Mungkin itu komen jujur dari dia.. Sebab mungkin kali nih dia dapat SERVIS TERBAIK dr Hospital Kerajaan....
Sebenarnya, dah selalu dengar dah government services nih TERUK... LECEH..LEMBAP...
Komen2 tuh semua dah selalu sangat kita dengar...
X kira la hospital k... Apa k...Komen selalu negatif...
Sebagai salah seorang government servant (SERVANT ok...Aku x pernah FEELING YG AKU NIH GOVERNMENT OFFICER)... Bende tuh sedikit sebanyak mempengaruhi.. Kekadang segan nak mengaku aku nih keje gomen... Sampai mcm tuh??
YES! Sampai mcm tuh....
Tapi sesekali pikir...Org2 tuh mcm dengki j kt aku.... Korang x boleh jadi mcm aku...
Korang kutuk2 la aku...
Kan3???

Berbalik ke cerita asal...
Sebenarnya kan..kalau soal lembap....
Kalau korang pg bank la contohnya kan... Pernah x korang menunggu mcm dah setahun dalam bank tuh???

Meh nak citer....
Aku pernah alami kejadian....
Kt sebuah bank....
Actually bukan sekali....
Tapi berkali2 sebenarnya.....
Kejadiannya begini....Aku ambik no untuk urusan bank... Masa nak ambik nombor... Xde plak kerani tanya apa urusan aku....So bila sampai turn aku...Aku hulurkan la apa urusan aku....Bank in duit sama bank in ASB...
Bole kerani kaunter bilang sama aku....

"Pn salah kaunter nih..Saya cuma boleh btkan urusan bank in duit nih.... Urusan ASB..Pn kene turun bawah..Ambik nombor semula...."
WHAT???
Aku tanya dia..."X boleh k awak tolong buatkan sekejap urusan ASB saya nih.... Bukan urusan keluar...Urusan masuk j.... Kan sekejap j...."
Dia cakap... "Ooohhh... X bole...Mmg puan kene turun semula ke bawah ambik no baru...."

Aku bgtau dia...Bukan aku yg punch nombor..kerani kt bawah yg salah bg aku nombor...
So salah aku jugak k?????
Dan dia ttp xnak bantu.....

Itu pengalaman pahit aku kt bank yg konon2 bagus tuh..
Serik!!!!!

Kesimpulannya, Jangan sempitkan pemikiran kita dgn bende2 mcm tuh...
GOMEN - SUCK
PRIVATE - BAGUS
Bila kamu mengalami sendiri pengalaman pahit mcm yg aku alami....
Sendiri mau ingat la kan....
TITIK!



|Don't Complicate Ur Life|


A Philosophy Professor asked his students just 1
question for their final exam.

The questi0n is,
“How are u going to make me believe that
this chair in front of you is invisible?”

It took all of the students 1 hour to finish
writing that answer except for 1 lazy
student who only took 5 secs. After that day,
the results are already posted. The lazy
student got d highest score. Know what his
answer was?

“What chair?”

Lesson:
Don’t complicate simple things in Life…


Senyum..Kiutnya...



Kiutnya lagu nih...
JD suka senyum....
Jadinya JD suka la lagu nih...
Dr Who..Untuk awak jugak lagu nih...
Hehehe...

3 Hutang Tertunggak

Owhhh...
Semalam dah bayar satu hutang...Hutang Data Mining...
Lega dah sikit...Dari sehari ke sehari JD makin lega....

So kira punya kira.... Ada 3 lagi hutang yang JD perlu langsaikan...
Banyak jugak tuh... Banyakkk....
Memang banyak....
Selasa minggu depan... Kene bayar satu lg hutang..
Hutang Final Presentation untuk Competitive Intelligence....
Jumaat..JD kene bayar satu lg hutang...
Hutang Final Test untuk Competitive Intelligence...
Dan...Akhirnya...Pada 8 November...
JD akan bayar hutang akhir JD pada semester nih...
Hutang Final Presentation untuk Data Mining...

Then lepas tuh???
JD dah BEBASSSSSSSSSS.... Hahaha
JD akan kembali mengganas di BLOG.... Dan JD akan kembali mengganas di FB...
FB??? Lamanya JD tinggalkan FB...
Ada lg k orang yang ingat JD kt FB tu???
Huk3....

p/s: JD mau jadi pencinta yang setia... Oleh itu... JD akan lakukan yang terbaik untuk itu semua... Doa banyak2 JD....

Tuesday, October 19, 2010

Esok Exam - Mood = HAPPY!!!


Esok exam
Subjek Data Mining...
Subjek nih la aku paling allergik sekali sem nih
Aku kan X SUKA bab kira2...Bab formula2 nih...
So mmg jaki giler la dgn subjek nih

Besok aku ada exam...
Final exam untuk paper nih..

Tapi kan mood aku untuk exam esok adalah HAPPY
Hahaha... Jgn tanya apasal aku happy
Mmg aku HAPPY la nak exak esok...

Lalalalala....
JD is ready for her exam???
Ready atau x....
JD ttp HAPPY!!!

Kalau Berpacaran



KALAU BERPACARAN

By: Suhaimi Mior Hassan feat. Anna Rafali n Altimet

Kalau berpacaran memang banyak pantang larang
Menjaga susila ibu bapa adik abang
Apabila berdua carilah tempat yang terang
Agar tidak pula mencoba aksi terlarang

Chorus
Boleh pandang-pandang jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang bertambah sayang
Biar malu-malu biar segan-segan
Kerna malu itu perisai orang beriman

Kalau berpacaran jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasihmu disambar buaya

Ulang Chorus

Yeah kita sambung cerita
Kalau kamu berdua aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia ucap syahadah

Ulang Chorus

Boleh pandang-pandang (boleh pandang-pandang)
Jangan pegang-pegang (boleh pegang-pegang)
Duduk renggang-renggang (duduk rapat-rapat)
Bertambah sayang (nanti confirm dapat)
Biar malu-malu (jangan malu-malu)
Biar segan-segan (jangan segan-segan)
Kerna malu itu perisai orang beriman (hahahaha)


p/s: Kool giler lagu nih...Ske3... Khas untuk yg sedang bercintan cintun... Termasuk aku??? Ek?? Yelah2..Utk aku jugak...

Muhasabah DiriMu

You Can Never Find Rest Until You
Finally Let Go Of The Hatred That
Fills Your Heart...
Stop Hating The Person Who Hurt You...

Its Time For You To Let Go Of The Past
And Find Mercy In Your Heart...

Remember:
Nobody Is Perfect
Even The Most Cautious Man
Stumbles Upon The Smallest Stone….

Monday, October 18, 2010

Kisah Itu


Seandainya kamu diduga
Itu tandanya Tuhan menyayangi kamu

Seandainya tumpah airmatamu
Itu tandanya hatimu diruntun pilu

Seandainya airmata itu mengalir laju
Itu tanda kukuh kasihmu

Seandainya mendung enggan berlalu
Dunia mu belum berakhir disitu

Berdoalah selalu...
Insyaallah Tuhan mendengar permintaanmu
Kasih Allah bukan hanya diangin lalu

Dan.... Mampukah aku tersenyum seperti hari2 yang lalu?
Sesungguhnya Tuhan... Aku kini merindu...
Terlalu rindu....



Friday, October 15, 2010

Bola Tu Bulat.....Tendang Kemana Pon Ia Pergi

Nasib sebiji bola....
Kene main dgn 22 orang...

Nasib sebiji bola..tendang kemana pon ia ttp pergi...
Tiada alasan
Tiada mampu menolak

Nasib sebiji bola...
Dan kurang anginnya atau x memenuhi piawaian lagi
Buang aja

Nasib sebiji bola...
X boleh menentukan nasib sendiri...
Semua org yang tentukan...

Nasib manusia???
Itu Allah yang tentukan...

p/s: Aku xtau skrg nih nak berperasaan mcm mana.... Nak marah k...Nak nangis k... Nak kecewa k... Nak amuk k.... SUNGGUH!!! AKU KINI X BERPERASAAN!!!!!!!!!!!!!!!!

Wednesday, October 13, 2010

Keep Smiling Walaupun hati Dah Meruntun Sedih


Sehari dua nih....
Banyak sangat bende2 yang bt darah aku naik....
Sane x kena..Sini x kena....
Situ tukar...Sane komplen...

Sangat menyakitkan hati...
Aku nih manusia biasa...Bukan maksum...
Bila dah jadi bende2 mcm nih...
Naik la sket suhu nye...
Nak bt mcm mana kan...
Aku cuma manusia biasa...

Apa pun, akan cuba menangani semuanya sebaik mungkin
Akan cuba tersenyum selagi daya...
Org kata senyuman aku penawar duka...
So aku kena la senyum2 selalu..
Walaupun hati aku sakit...
Walaupun kekadang rasa mcm nak amuk....

Sabar JD..
Teruskan senyumanmu....
Baiklahhhhhh....

Semalam Kau Berjanji .. Hari Ini Aku Kecewa


Semalam kau janjikan bulan...
Hari ini kau berikan mentari


Semalam kau janjikan senyuman

Hari ini kau hadiahkan tangisan


Semalam kau katakan redha
Hari ini kenapa kau murka

Semalam kau janjikan bahagia
Hari ini kau hadiahkan aku derita

Semalam kau janjikan permata
Hari ini aku dihadiahkan kaca

Itulah lumrah manusia
Kenapa berubah hanya dalam sekelip mata??

Kenapa?


Dalam keadaan penuh kecewa...
Memandang kamu...

Melihat kamu...

Timbul keinginan mahu MENELAN kamu secara MELINTANG??
Boleh k????

Sunday, October 10, 2010

Satu Dah Selamat... Another 2 More...

Align Center
Semalam dah selesai satu masalah...
Selesai satu paper...Semalam aku melepasi halangan pertama untuk semester nih...
Hasilnya?? Kita tunggu nnti...
Alhamdulillah..Tuhan permudahkan jalan aku menyelesaikan semua soalan2 yang diberikan...
Selebihnya aku berserah saja...

Jumaat depan bersamaan 15 November 2010
Ada satu lagi peperangan yang aku kena lalui...
Ish3.... Study3...
Mcm yg Dr Who pesan... Lain2 hal tolak tepi dulu...
Jangan kalut2 pasal benda2 yang x tentu hala....
Utamakan yang perlu diutaman dulu...
Baik sayang... hamba menurut perintah...

Competitive Intelligence.. Itulah paper yang bakal aku duduki Jumaat depan...
Insyaallah..Akan JD cuba buat yang terbaik....
JD Boleh!!!!!!

Friday, October 8, 2010

Lumrah Manusia


Kalau perjalanan hidup dikatakan susah dan derita...
Yang bahagia kini itu siapa???

Kalau cinta dikatakan mengundang masalah...

Yang berbunga-bunga dihatimu itu apa?


Kalau perkahwinan itu dikatakan perjudian...
Yang menang judi itu siapa??


Kalau bahagia dikatakan jauh sekali dari dirinya....

Yang kamu tersenyum itu kenapa??

Kalau dirinya dikatakan tidak sempurna...
Itu semestinya kerana yg sempurna itu cuma Dia...

Kalau dia mengatakan rindu....

Dia pasti...Yang disana juga rindu padanya...



Itulah kehidupan...Selagi kita bernama manusia...Kita tidak akan lari dari keluh kesah ini.... Itulah lumrah manusia....

REUNION


Apa maksud sebenar reunion???
Ntah...Aku kurang periksa la...
X kuasa nak p cr apa maksudnya....

Dalam dok sibuk2 aku nak final esok.... Semalam aku sempat lago join kawan2 sekolah Tat Beng untuk reunion...
Best...Jumpa kawan2 lama...Ungkit kisah2 lama....
So jadinya semalam... Ada la 11 orang manusia berkumpul...
Campur wife my frenz and also anak2 kengkawan...
Jadinya nak dekat 20 org jugak la....
Meriah...
Meh nak senaraikan mereka2 yang hadir - AKU aka JD, JA, ZU, KHIR NIZAM, MUSTAFA, SIBLI, SHAHRUL NIZAM, AZIAN, YUSAINI... Emmmm...Lain tuh.... Adik Yusaini, Wife Sibli n also sorang lagi..Sape nama ek... Aizul k apa (sorry kalau salah....Gue x ingat nama la...)

Bebudak dgn style bebudak kecohnya...
Mak n bapak budak (KECUALI AKU YG MASIH SOLO) dengan cara org tua untuk kecoh2....
Dalam ramai2 kawan semalam...
Ada dua org yg aku lama x jumpa...
Yusaini aka Cenet dan Mustapa aka Tapa...
Kalau si Tapa nih..Dah 16 tahun aku x jumpa....
Yang aku tabik tuh.... Walaupun dah 16 tahun x jumpa..
Tapi dia masih kenal aku walaupun aku dah TOTALLY CHANGE

Si Cenet nih plak.... Dah 19 tahun x jumpa...Lama giler....
Hebat x?? Setelah 19 tahun x jumpa...
Akhirnyaaaaaa...
Hebat2....
Dan selayaknya dia x kenal aku bila first2 jumpa...
Kelam kabut nak explain...
Thanks to friend yg sudi tolong explain sape aku dulu kala.. Dan sape aku skrg....
U can be my Personal Assistant sir...
Hahaha....

Sesi sembang2 santai tuh dijanjikan jam 9 malam....
Aku sampai sikitttt lewat.... Kirenye timenye x tepat2 kul 9 la...
Hello...Ingatkan kami (aku n shahrul) yang lewat....
Ropa2nya... Kami insan terawal....
Sampai2.... Orang lain xdak lagi pon....
Kami j....
Cisssss... Ingat sampai da bole ngap...
Ropanya x....
Hehehe....

Sesi pertemuan berlangsung di Sekinchan Seafood - Seri Gombak...
Nice place...
Yang penting kami bole sembang sampai sawan...Sembang sampai keras lidah2 x ble nak bercakap dah...
Anyway..Thanks Sibli sbb jadi tukang organize....
Good3....Good job...
Len kali bole plan lagi sesi bukak cerita lama....
Hehehe...

Pada yg lain....
U all mmg besttttttttttt!!!!!!!!!


p/s: X kira apa yg berlaku.... X kira dalam keadaan apa sekali pon... Segembira mana pon saya.... Di hati dan ingatan.... Saya sentiasa mengingati anda - Siapa???
Semestinya kamu - Dr Who!!!

Sunday, October 3, 2010

Exam dan Mood Happy


Emmm...Minggu depan..Apa pertarunagn yang JD kene lalui ek???
Oooo...Ada3...
JD ada exam untuk paper System Analysis and Design...
Papernya pada Sabtu, 09 Oktober 2010..
Kawan2 semua doakan JD ye...
Moga2 mudah perjalanan JD menghadapi exam tersebut....
Insyaallah berkat doa semua...
Insyaallah JD akan mampu jawab dengan penuh semangat dan usaha...


p/s: MOOD: Happy sebab Dr Who menjengah JD seketika.. Hantar power semangat dan kasih sayang untuk hadapi exam...TQ Dr Who.... Love u...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin