Monday, September 20, 2010

Bermula Semula


Setelah 2 minggu bercuti....
Kelas akan bermula semula esok...
Arrggghhhh..... Stressss!!!!

Aduh...
Rupa2nya..Aku belum keluar dari kepompong stress...
Hari nih..Dari pagi aku berkampung di library...
Menahan diri dari malas.... Berusaha sedaya upaya mengisi mana yang termampu...
Menyiapkan apa yang terdaya....
Aku hampir tenat..
Baru semalam rasanya aku seolah2 mampu bernafas lega..Mampu senyum gembira....
Kononnya episod duka sudah berlalu....

Rupa2nya..Tanggapan aku salah...
Salah sama sekali....
Tekanan itu masih ada....
Kesakitan itu masih terasa...

Dugaan Allah sebenarnya....
Aku percaya... Tuhan menduga setakat kemampuan hambaNya...
Aku hampir menyerah... Tetapi belum
Aku hampir kalah... Tetapi belum...

Dengan adanya insan2 tersayang disisi...
Dengan adanya rakan2 terbaik disekeliling...
Dengan adanya paksi cinta dari dia sebagai penguat dan peniup semangat...
Dan dengan adanya izin Allah...

Aku masih bertahan walaupun lelah...
Aku masih berjalan walaupun parah...

InsyaAllah...
Perjalanan ini akan sampai jua ke penghujungnya....
Saat itu....
Aku akan kembali tersenyum bahagia...

Janji pada diri...
Janji pada semua yang disayangi
Janji pada dia yang dikasihi dan dicintai....
Kamu semua pasti akan berbangga dengan diri ini..
InsyaAllah....


No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin