Sunday, August 22, 2010

Kenape X De???


Korang perasan x??? Dulu2 punya puasa... Masuk puasa ke-4-5, kita dah mula terima kad raya...
Giler memacam pesyen kadnye...Masa tuh saslah satu bende yg paling ditunggu2 adalah terima n hantar kad raya..
Meriah..Dr sekecik2 kad...Sampai la yg beso gedabak...
Dr kad gambo katun..Sampai la kad yang pandai menyanyi sendiri...
Masa tuh kalau dapat kad yg bole nyanyi2...
Bangga giler....

Skrg??? Tradisi tuh dah makin dilupakan...Org dah makin malas nak pos2 kad raya bagai...Nak2 plak harga stem dah makin naik...
Nan ado la jawabnya...
Ramai org berfikir...Baik hantar e-kad j...Kan lebih berbaloi..Cepat...Jimat masa, jimat duit...Jimat segala...

Itu jugak la yg berlaku kt aku skrg nih...Dah beberapa tahun dah aku pencen hantar kad2 raya nih semua...
Kasihan kan...
Dan BALASAN kepada berhentinya aku menghantar kad raya kt orang... Sampai la nih..Dah puasa ke-12...Aku masih belum menerima walaupun sekeping kad raya...
Huhuhu...Sedeynya....

p/s: Xde sesape k ek nak hantar kad raya kt aku?? Beli satu n pos kt diri sendiri kot...Huhuhu

2 comments:

eqbalzack said...

betul la ieda...
makin maju kita...makin byk yg kita tinggalkan...
apa kata ieda pos kad raya kat abg eq...hehe

Jake Daughter said...

Abg Eq: Tu la pasainya... Huhuhu...So kitatukar2 bg kad raya la kt..Abg pos kt Ieda...ieda pos kt Abg...Elok sgt la tuh..Hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin