Thursday, May 27, 2010

Jodoh Itu Rahsia Tuhan


Rasanya nih dah kali ke berapa tah aku menulis entry yg hampir nak sama...
Bosan...X minat....
Tapi aku terpaksa jugak nak tulis....
Sbb apa?? Sbb nih blog aku... X salah kan aku nak luahkan apa yg terbuku kt hati aku nih....

Aku tau la... Umur aku dah nak masuk 33 Tahun (2011)...
So..Kenapa dgn 33???
Angka j kan????
Aku tau..X semua bole terima keadaan aku yg berusia 32 tahun tp blom berjodoh....
Kan??? Betol x???

Past 2-3 days....
Aku agak berkecil hati dgn kenyataan seseorang...
Yang mempersoalkan kenapa aku blom bertemu jodoh...
Alasan aku???
Apa alasan aku nak bg???
Dah sah2 la BLOM ADA JODOH....
Itu j yg mampu aku nak kata...

Yang mengecilkan hati aku tuh bukan apa....
Aku dituduh...
Terlalu choosy....
Sangat skeptikal....
Menyenaraikan kriteria2 x masuk akal untuk bakal suami...

Semua tuh buat aku berkecil hati sebenarnya...
Kalau betol...Aku x kisah pon.. Sbb bende betol...
Tapi semua tu SATU TUDUHAN X BERASAS...
TANPA BUKTI...

Senang cakap mcm nih la...
Aku percaya...
AJAL MAUT.....JODOH PERTEMUAN...
Itu rahsia ALLAH....
Aku x mampu nak leraikannya....
Apa takdir Allah untuk aku...
Aku sendiri x pasti...
Aku cuma mampu berdoa...Agar Tuhan memudahkan setiap langkah perjalanan aku...
Aku percaya...Setiap yg berlaku tu ada hikmahnya..
Berjodoh atau tidak...
Itu kerja Allah....

Buat masa sekarang...
Aku masih mampu tanggung hidup aku sendiri...
Bekerja dan mencari pendapatan dengan usaha aku sendiri....
Alhamdulillah setakat nih...
Aku x meminta2 dr orang lain..
Alhamdulillah....

7 comments:

GiGGLe GaL said...

sabar la JD... mulut orang bukan mcm mulot tempayan.. kalau mulot tempayan bule la gak tutup ngan zink.. ni mulut orang la laling.. u sabar la ye.. show to them yg u sangat2 berjaya dlm hidup...peduli ape orang kata sebab bukan orang bg u makan..

bergantunglah hanya pada Allah..

Jake Daughter said...

GGal
Thank u darling.... Kekadang kita stress bukan sbb apa...Keadaan n org2 sekeliling j....Huhuhu

Mariah Mohamed Ali said...

rileks ler ieda...my sis pun blm kawin lg....dah umo 36 thn...tp aku tak pernah pun persoal dia..bila dia nak kawin...nak kawin mcm mana BF pn tak der...pernah ko baca artikel haliza misbun? pompuan skrg lebh suka jd MISS J dari ANDARTU.....kononnyer laku di mata lelaki...

Linda said...

betui ckp ami tu ieda.. adik aku pun x kawin2 lg.. yg bwh aku dh 29, sorg lg tuh 27. tahap umur tu sepatutnyer dh blh kawin.. tp kitaorg x desak2 dorg pun.. bkn apa kawin ni bkn utk title semata2.. jgn kerana nk kawin sgt smpai t'lupa 4 perkara memilih psgan.. biarkan mrk dgn mulut mrk. sebaliknyer siapkan diri anda dgn kata2 bijak utk menutup dorg tu.

mcm ank aku, kwn2 dia slalu kata dia hitam.. so aku ajar dia supaya ckp mcm nih.. bla kita hina sesorg tuh b'makna kita hina ciptaan Allah.. m'jd gak cara tuh..

Jake Daughter said...

Amie, Linda:
Thanks guys... Aku bukan p...Kalau aku x dgr org keliling berkicau....Xde hal...Aku happy jalani hidup aku.... Apa aku nak bt....Aku nak shopping k...Pg mana k.... Aku decide sendiri...X perlu bgtau org lain...

Yg menyakitkan hati..Bila org keliling mula berlicau.... Sakitnya hati....

Rasanya sampai hari nih...Aku x minta makan lg kt drg...Tp tu la...jd masalah plak kt drg bila aku nih x kawin2 lg....
Adoiyaiiiii.........

@cu SaYaNg said...

sama la dgn aku...letih nk menjawab soalan org...
mcm le kita nie idup menyusah kan diaorang...!!!

Jake Daughter said...

Pya:
Tu la...jadi masalah plak kat depa bial kita nih x kawin... tu blom mintak makan lg tuh kt depa...
Kalau dan mintak makan kt depa..Aku xtau la lagu mana plak kisahnya....Huhuhu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin