Friday, November 13, 2009

Butang Vest Pak Uda

Ini mmg scene lawak..Bg aku la kan..Tp bg pemuda itu..mungkin hr palin MALANG...SIAL...XDAK ONG bg dia....
Meh aku ceritakan...

Kisahnya...Selasa baru nuh..Aku g la bank..Ada urusan nak bank in duit untuk beli baju sempena reunion kami yang x lama dah nih....
So aku pon menuju la ke bak Encik Rimau kt Bandar Pt Buntar...Aku doa2 x ramai la org....Alhamdulillah..Mmg x ramai org pon...Ala just nak bank in through Deposite Cash Machine j pon...

Tp kene Q la jugak...Depan aku ada sorang pakcik tgh berurusan..Lepas nih turn aku la plak...
Dalam dok tunggu...Pandang keliling....Aku terpandang seorang lelaki yg JATUH DALAM KATEGORI LULUS PIAWAIAN SIRIM!!!
So sementara tunggu turn tuh..Baik aku cuci mata..Usha mamat tuh dulu....Hehehe..So aku bt la keje sampingan...Usha2 mamat tuh...Emmm dia nampak kemas degna kemeja putih...vest kelabu..sclack hitam....Tapi tetiba aku kesan sesuatu....Korang tau apa???
Vest nya dibutangkan VERSI PAK UDA la....Huhuhu
So kerana x tertahan nak gelak...Aku senyum2 n sengih2 la sengsorang....

Nak jadik kisah...Mamat nih perasan la plak aku dok senyum2....
Dia pandang balik kt aku n senyum balik..So aku berbalas2 senyuman la dgn dia....Sampai turn aku...Cecepat aku setelkan urusan aku....Ingat nal blah terus la...Rupanya...Mamat tuh tunggu aku sudah urusan...N dengan wajah yakin dia tegur aku....

'Hai....Kita kenal ?? Sbb dr td saya tgk awak asyik pandang n seyum pada saya...'
'Kita kenal k?? Atau awak kenal saya?'
Wahh bersopan sekali orgnya....
Anak sapa la nih....
(Tapi aku mengesan ada sket unsur2 nak jual minyak dalam nada perbualan dia)

Korang tau aku jawab apa???
'I x rasa kita kenal satu sama lain...'
'By the way..i just nak bgtau u...Butang vest u...'
Sambil bibir aku, aku muncungkan ke arah vest dia....

Bila dia memandang j ke arah vest dia...
Aku tgk muka dia mcm muka mayat....X berdarah..pastuh bertukar plak warna jadik merah....
X tunggu lama...Lepas sedekah kt aku satu senyuman masam2 manis...dia blah...
Membawa sebakul perasaan malu aku rasa...

Huhuhu..

Pesanan untuk pemuda itu: Sorry yer sedara..xde niat nak malukan awak....I'm just telling the truth...

2 comments:

Aku ler said...

di saat muka aku kelat x mampu m'ukir senyuman...post ni telah menyelamatkan aku dari menjadi cepat tua kerana bukan sekadar senyum tetapi ketawa terbahak-bahak seorang diri...

abdul karim said...

eleh ieda..butang baju la..apa la... ehemm....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin