Saturday, October 31, 2009

GOSSIP - Aku Turut Jadi Mangsa...

Sabtu
Sepatutnya jadi hari untuk aku bermalas malasan...
Hari untuk aku merehat2kan diri...
Hirup udara nyaman...
Santai..

Tapi kali nih...Sabtu aku bt pertama kalinya x aman...
Kacau bilau...
Hahaha
Semuanya kerana satu SMS GOSSIP!!!

Aku ingat artis j akan jadi mangsa gossip...Rupanya aku pon x terlepas dr kene gossip..
Begini kisahnya....

Pagi nih aku bangun awal...
Siap diri...Mandi bagai...
Hari nih aku ber Sabtu di Setiawangsa...
Rumah akak aku....
Lebih kurang kul 8++, aku dengar satu msg masuk....
Aku masa tuh tgh membantu Nurul nak masak Spagethi....
So aku biarkan j....
Lepas pada tuh...Aku dengar ada lagi bunyi msg masuk....
Banyak tuh..berderet2....
X ble jadi nih..Penting kot...
Aku pg la jengok hp aku...
Huhuhu...
Banyaknya msg masuk...Miskol lg...
Aku ambik inisiatif..Baca MSG PERTAMA dulu...
Membuntang mata aku bila membacanya...

"Geng IS220, Dengar citer HASNIDA akan KAHWIN dalam waktu terdekat."
" Boleh la kita pg bt rombongan"
" Sumber maklumat : Man"


Terlopong aku membacanya...
Bila masa plak au nak kawin?? Dengan sapa?? Orang mana???
Wah..AKu bc msg lain...Rata2 drg semua adalah classmate masa kt Uni dulu..Semua SMS adalah berkisar gossip terbabit....

Kelas ko... X pasal2 hr nih aku kene gussip..
Penat aku xplain kt drg...Yg x percaya xplanation aku pon ada..
Yg merajuk aku x inform aku nak kawin pon ada....
Alahai...
Sian korang ek....Mempercayai gossip yg 100% x betul...
Hahaha....
Aku pon penat hari nih..
Penat kerana AKU DIGOSSIP..
Dan gossip tuh plak...X betol langsung walaupun 0.001%...

Tapi aku harapkan...Gossip nih sebagai DOA untuk aku...
Aku x marah pada yg menyebarkan berita..Aku x marah pada yang memberi berita...
Semoga GOSSIP nih BENAR2 BERLAKU pada diri aku..AMINNN





-yang kene gossip-
~Iedajake~

7 comments:

GiGGLe GaL said...

tu lah.. i pon dapat sms dalam mimpi kata u da nak menikah..dalam masa terdekat nih..haihh... berdebar2 mak noks!! ekeke..

i doakan smoga u jumpa jodoh yg baik. amin..

Jake's Daughter said...

GGle...Gedik tau..Sabaq j la..huhuhu
Tp anggap j nih satu doa kan..Amin....

Jake's Daughter said...
This comment has been removed by the author.
zarol said...

anda mahu baju reunion sila buat pembayaran sebanyak rm30..contoh baju muktamad.
lihat dlm blog reunion..sila sertakan saiz baju anda..

@cu SaYaNg said...

wei kalau jadi jgn lupa aku nooo
heheheee

Mrs Taj said...

wahhhh cik has, sy pun mengaminkan jugak klu gossip tu benar! iskk...

tp apa2 hal pun jgnlupe jemput ye?!

Jake's Daughter said...

Pya: Haah la gussip tuh jd kenyataan...Aku pon happy.Amin...X lupa hang...Insyaallah...

Mrs Taj: Amin...Tp gusip tuh x betol la...Huhuhu..Kita aminkan j la ek supaya jd betol....Hehehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin