Tuesday, September 1, 2009

Memory Ramadhan


U all mesti ada kenangan2 tersendiri kan masa puasa..
Nak2 masa mula belajar puasa..
Masa kecik2...
Sangat la nostalgia....
Aku sebenarnya xde sangat memori berpuasa dengan arwah ayah n mak....
Ada sket2 j yang masih aku masih ingat..
As u all know..aku kan anak yatim piatu sejak aku 9tahun..
Ada satu j memori yang aku masih ingat..
Memori puasa dengan arwah mak n ayah..
Apa yang aku ingat...lebih kurang 5 minit sblm berbuka..
Kami satu familly..
Akan duduk ramai2 (meja makan xde ye tuan2 dan puan2..) mengelilingi juadah berbuka...
Juadahnya simple j..Xde mcm zaman sekarang...
Sbb zaman tuh... (lebih kurang tahun 1985) mana ada pasar ramadhan bagai...Semua arwah mak dengan bantuan akak2 aku yang sediakan....
Walaupun serba kekurangan..Tapi kami gembira dan bahagia...
Ok..Back to track...
Dekat2 nak berbuka...SESUATU YANG AKU PALING INGAT...
Arwah ayah akan COUNTDOWN minit2 akhir sebelum berbuka...
Sangat nostalgia bila Arwah sebut..3 minit lg....2 minit lg...1 minit lg..10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1....Dah boleh makan....Dan lepas doa dibaca, kami adik beradik akan berebut2 ambik makanan...Seronoknya...Dan ketika itu.Kami sangat bahagia....
Skrg??
Semuanya MADE IN PARAM (pasar ramadan)...
Dah la tuh..Berbuka plak sorang2..Almost sorang2...
Sangatlah x bahagia rasanya...
Zaman dah berubah....
Tapi memory itu akan cuba aku ingat sampai aku mati....


Nota: Aku sebenarnya rindu dengan suasana tuh semua....Sangat2 rindu.....



4 comments:

abdul karim said...

ala...pergi aja menyibuk buka posa kat umah kakak/abang ko..mesti best ..tambah-tamabah klu ko bawak ole-ole dari bazar ramadhan, mesti dialu-alukan ...

abdul karim said...
This comment has been removed by the author.
abdul karim said...

hu hu..sori la..lompat-lompat lak ..jd 2x..tapi yg lg satu aku delete

Jake's Daughter said...

hahaha..takpalah karim..mana2 pon bole..ndak ada hal punyerr...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin