Tuesday, June 23, 2009

Mereka dan Karekter Mereka

Sekolah terakhir aku sebelum masuk Uni..
Adalah SMK Dr Burhanuddin, Taiping, Perak....Aku habiskan STPM aku kat sana...
Last Sekali aku bergelar budak sekolah aku berada di kelas Enam Atas Ekonomi Satu (6AE1)
Dalam kelas tuh..X ramai...Ada la x sampai 20 orang..Meh aku nak listkan nama drg dan karekter drg yg masih aku ingat...Aku akan listkan ikut tempat duduk derang di dalam kelas ek...

1. Wan Junaidah aka Che Wan - Masa dalam kelas minah nih x banyak ckp wpon dok depan aku j..Senyap j...N dia selalu nampak x sihat...Dtg sekolah secara merempit iaitu dengan menaiki motor C70 yang di tunggang bersama adik beliau yang berada di tingkatan 5...

2. Chuen (nama betul aku lupa) - Dok sebelah Wan...Amoi nih pon sama...Pendiam..x banyak cakp...Tp keje dia study j...Minah nih kalau x silap aku mak dia buka salon rambut..Tapi rambut dia x plak stylo....

3. Saripah Azmah (Pah) - Pompuan yang dalam kelas x habis2 citer sal pakwe dia..Pakweeeeeeee j....Dan aku la tukang karang surat cinta dia...Sengal.....Aku dok sebelah minah nih..Nak x nak dengar j la....Mmg minah cintan dia nih masa tuh...

4. Ina - Pengawas...Mulut bole tahan laser....Ikut dia j nak melaser sesaper...Dia peduli apa....Dalam kelas dok depan sekali....Huhhhhh...

5. Rohaya - Kawan baik kepada Ina...Sekepala dgn Ina...Mana Ada Ina situ ada Aya....Selalunya scorer dalam kelas...Pernah ada isu Meehon Sup dgn si Riduan...Aku x campur ek dalam drama Aya, Duan dan Meehon Sup nih....

6. Zarina - Minah bercermin mata nih...besa2 j...Dia x banyak hal pon...Kire budak baik a jugak dalam kelas aku tuh...

7. Ros Anita Kartini - Penah dapat offer masuk Maktab Perguruan..Pg seminggu...Pastu balik mai masuk SMBD balik...Sangat mencintai SMDB la tuh...Hahaha..Orangnya muke serius giler...Budak rajin a dalam kelas..Bukan cam org lain...

8. Ridzuan - Mamat KEPOH dalam kelas kami...Giler kuat sembang n berleter..Mulut mcm pompuan seh....pot pe...pot pet....Sabo j la...

9. Ahmad Rifaie - Mamat nih memula sekelas dulu mcm poyo j....Tapi lelama ok la....Not so in character...Aku x berapa nak kenal....Tapi dia Pengurus Rumah Sukan sekolah dulu..Umah Hijau kalo x silap...Hahaha..Aku penolongnya...Mcm gampang!!!! Hahahaha....

10. Lai Yut Kong - Si apek dalam kelas aku nih..Selalu perasan yang dia mcm Andy Lau...Kire giler perasan hensem la nih...Huhuhu...Dtg sekolah naik motor Yamaha SS kalo x silap aku...

11. Azizul Fahmi - Ketua Pelajar kt SMDB....Glamer di kalangan student sekolah SMDB...Aku pon xtau knp dia glamer....Emm...BUkan hensem sangat pon.....Hahaha...Well....Sbb dia Ketua Pelajar kot..Tu yg glamer tuh...

12. Nurul Hasni - Aku Panggil dia USTAZAH...Dgn tudung labuhnya...Kire mmg masuk la gaya ustazah dgn dia nih...Orgnya pon comel..Sedap mata memandang....Ketua kelas dia nih....

13. Magesh - Satu2nya gadis India dalam kelas aku....Pengawas...Agak banyak bercakap..Tiap2 hari dia datang sekolah rambtunya akan dianyam..Sepanjang aku kenal dia...tu j la pesen rambut dia...Xde psesn lain...

14. Roslinda - Bulan pelakon telenovela tuh ek...ROSALINDA tuh...Tapi nih Linda...Minah nih kejenye meniru homework si Tijah j....Yelah..Dia lagi besar dr Tijah...Ada berani Tijah nak lawan dia??? Miahahaha..Tapi minah nih kira kool la....Baik aa dengan aku....Nih lagi sorang...Aku adalah pengarnag surat cinta beliau..Hahaha...Patutnya aku kenekan bayaran la time tuh...Ada gak sket untung...

15. Tijah - Minah nih sangat la baik..Selalu kene buli dgn Linda....Kalau zaman dulu2...Membuli tuh hukumnya kene buang sekolah..Ada dah sorang kawan aku yang kene buang sekolah sbb selalu membuli Tijah yang baik hati nih....Sopan santun j budaknya....Sampai skrg..gini la budaknya...

16. Hasnida - Aku la tuh...Karekter aku x payah la citer kan...DIVA katakan (biler lagi nak perasan....) Hehehe

Emmm...Nih la sebahagian daripada karektor drg yang aku ingat..Nanti kalau aku ingat lagi aku akan update...
Mengingati kawan2 lama best sebenarnya..Bole buat aku senyum sorang2 mengingatkan drg...

@@@@@@@@@@@@@@@@

5 comments:

LINDA ABDUL RANI said...

eehh minah..baikk punyer kutuk aku..bkn ker "meniru" itu 1 amalan mulia...hahhahaa...pas aku tiru tijah..korang lak tiru aku...tgk ...mulia ke x amalan meniru tuu...

Tijah smpi la aku suka buli dia...hiikkhikk..cian kat dia...baik sgt..aku x blh org baik sgt...panas jerrr.....hahahhaha.....

Jake's Daughter said...

miahahaha...nanti kalau aku ingat lg karekter2 kawan2 sekelas aku update kg...

bozzobattousai said...

yearghhhh...teringat zaman sekolah....

cikmail said...

haaaaaaa......hari tu aku dok kat bangi...apasal tak telepon aku

abdul karim said...

mail..hang kan sibuk dgn hj saleh ..klu dia tepon pun blm tentu ko sempat layan.. ha ha ..sampai beruas hj saleh masih cari ko...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin