Tuesday, June 2, 2009

Cerita Zaman Dulu2..

Kalau ada yang perasan..Aku penah sebut pasal pengalaman aku jadik minah kilang...
.......................................
So, entry kali nih aku nak bercerita pasal nih la..Pasal kisah aku masa jadik minah kilang..Seronok seh..Banyak pengalaman yang aku dapat..Yang penting aku dapat mengenali banyak karektor manusia...
-------------------------
Aku mula kerja kt kilang NIKKO ELECTRONICS tuh tahun 1998-1999..Masa tuh baru lepas STPM...Aku keje pon ada banyak sebab...salah satunya sebab aku KECEWA...Result STPM aku x lah secantik kawan2 yang lain dan yang PALING PEDIH...Aku j yang x berjaya masuk u...Kalau korang kt tempat aku, mesti korang rasa mcm mana pedihnya...Ok, STOP IT!! Sket2 dah la cter sedey..Kan..Kan..Kan?????
.................................................
Lets continue...Masa ku keje tuh...Umur aku baru 20thn..Muda seh...Kalau dah muda tuh..U all paham la kan...HOT lg...Miahahaha...
--------------------------
Aku keje kt department MOULDING..n keje aku mula jam 8 pagi dan habis jam 5 petang...Tapi seksa seh...keje habis jam 5 petang, tapi jarang sangat aku n kawan2 bole balik jam 5 petang..selalunya waktu standard utk punch card balik adalah jam 9-10 mlm...Gila..Hari2 mcm tuh..sampai aku tinggal tulang..Korang kira la tgk, masa keje kilang, berat badan aku baru 45kg..Bapak tulang...Skrg jgn cakap...TULANG PON DAH X NAMPAK...Miahahaha...
...................................................
Keje kt kilang tuh, Gaji kecik gila...Seingat aku..Gaji basic x sampai RM500...Selalunya plus dgn OT n elaun..Pg la RM900 ke RM100 gaji yang aku dapat...
------------------------------
Supervisor aku untuk Department kami namanya Catherine, pompuan cina dari SINGAPURA...Dia kawin dengan lelaki INDIA dan yang kelakar tuh..Dia ada 2 anak lelaki...Sorang mukanya Sebijik ikut Catherine (mcm Cina) dan yang bongsu sebijik ikut laki dia (mcm India)...Kalau dua beradik nih dok sebelah2..MATI IDUP BALIK orang xkan percaya yang drg adik beradik..Miahahaha....
..............................................
Aku keje kt situ, bukan sorang2..Aku keje dengan kazen aku Zatul...Kami mmg kamcing..Dah la satu department...Satu unit...Miahaha..Sronot giler.....
--------------------------
Tapi korang jangan xtau...Keje kt kilang pon ada dengki2....Pk tgk la...Ada satu minah nih..Bole kutuk2 aku...mencik aku dgr...Dia bole cakap p tau...'Si Ida tuh...Sekolah bukan main sampai STP, tp jadik operator jugak..Tgk aku, SPM j dah bole jadik Line Leader' (kalau korang nak tau..Jawatan line leader tuh atas sket j dr operator)...Keji gila...Masa tuh aku layankan j la ckp dia...Malas nak gaduh....(Awin..hang bole agak kan sapa yang aku maksudkan..Miahahahaha...)
..............................................
Hujung tahun plak...Ada dinner...Kilang adakan Majlis Makan Malam..Seronok..Pg reramai dengan kengkawan....Aku penah join sekali dinner nih..Dinner nih dipanggil NIKKO NITE....Glamer giler....Dressing masing2 OVER GILER...Miahahaha...
--------------------------
Tapi aku keje kat sana x lama pon...Hujung tahun 99, aku resign sebab dapat sambung study kt UiTM Shah Alam..Yang best tuh, kawan sekerja aku si Awin pon dapat offer yg sama jugak...Malahan kami masuk fakulti yang sama..Kelakar tuh...hehehe
Sekarang nih..Kalau diimbas kembali kenangan silam..Zaman masa keje kilang dulu..Kelakar gila..Mcm x percaya j aku bole tempuh semua tuh..Kool!!!! Dan aku masih bole sebut beberapa nama yang aku ingat sama2 keje di NIKKO ELECTRONICS tuh..Antaranya Zatul, Kak Ella, Jeton, Kak Emma, Aishah, Awin, John, Zabidi (of course aku ingat ko sampai bila2) n also Fidah...
..........................................
-------------------------
P/S1: Dalam ramai2..aku cuma tatau mana ZABIDI skrg..Yang lain ada jugak khabar berita...Bidi..Mana ko pg ek??? Last berita..Ko berenti keje NIKKO and join Navy as a Training Army Officer...
P/S2: Kalau aku balik kpg..Nanti aku carik gambar aku jaman muda2..Aku post kt sini....Miahahaha..Biar korang terbongkang gelak tgk aku jaman dolu2....
..............................

2 comments:

Anonymous said...

aku tau aku tau sapa pompuan tuh!!!!hehhehe aku pun sama masa jd minah kilang byk buatl hal xsuak pakai kain skrit labuh yg keras kilang bagu tuh!!!!hehehhehehg igt dak nida kain tu hahahhahah

Jake's Daughter said...

Miahahaha...
Baguih la awin kalau hang ingat sapa pompuan tuh.....Hahaha....
Memang sangat la huduh KAIN KERAS itu..Hahaha...Aku dah dapat siap otter lg..P BELAH bagi senang nak jalan....Hahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin