Thursday, June 18, 2009

Aku, Merry dan Cerita Itu...

Merry...
Aku masih ingat dia..Walaupun ketika itu umur aku baru 6 tahun, aku xtau kenapa..Kisah aku dan Merry memang terpahat kemas dalam ingatan aku...
Dulu sebenarnya aku seorang yang amat MENYUKAI KUCING... Dan aku x terkecuali membela seekor kucing yang aku namakan Merry (kalau x silap aku la...)
Kisah yang berlaku antara aku dan Merry sebenarnya salah satu penyebab mengapa kini aku bukan lagi pencinta kucing...
Aku masih ingat..Aku jaga Merry dengan penuh kasih sayang..X kurang walau sedikit...
Tapi suatu hari..(aku lupa atas alasan apa), ayah aku menyuarakan hasrat nak buang si Merry...(Bermakna aku x boleh bela Merry lagi)
Mak aii..Dengar j statement tuh dari ayah aku..Giler panik aku..
Demi nak menyelamatkan Merry..Aku ambil satu tindakan BODOH..Aku sorok Merry kt bawah besen...Tanpa aku ketahui yang tindakana ku tuh akan megundang bencana....Aku akan berpisah SELAMA-LAMANYA dengan Merry...
Rupa2nya, bila aku sorok Merry kat bawah besen (dengan harapan ayah aku x juma Merry), dia kekurangan oksigen...huhuhu
Kesian Merry...Bila tgk dia dah mati kat bawah besen tuh..Aku sedih sangat2....Tapi SUMPAH!!! Aku x berniat nak BUNUH Merry...Aku cuma berniat nak menyelamatkan Merry dari kene buang..
Rupanya memang takdir, aku akan berpisah dengan Merry SELAMA-LAMANYA....
Sejak dari hari tuh..Aku x pernah bela KUCING lagi...
Sorry..Merry tiada pengganti..

>>>>>>> <<<<<<<

7 comments:

abdul karim said...

sebenarnya aku try byk kali nak ingat..tapi nmpknya memang tak ingat.. tgk gambak ko kat fb,kat blog ni ..apsal mcm tak ingat.. padahal kelas 5T dan 5K1 sebelah aja .. ada beza ke wajah ko dulu dgn skrg??

abdul karim said...

tapi klu terserempak lg, tegur la.. rasanya aku skrg ni lebih friendly berbanding jaman sekolah dulu ..rasanya la .. lain tempat, lain zaman, lain suasana.. mesti la kena berubah...

@cu SaYaNg said...

ieda, add le kita kt FB..
find darling pya...we can b fren foreva ;-)

GiGGLe GaL said...

huh! kejam nye.. kalau u buat lagi.. i bikin union sama kucen taw..

marah nieehh....

sekian,
mak kucing yg marah..

wakakakakaka..bz niehh.. bz la sangat nih..

LINDA ABDUL RANI said...

Jake..
nama kucin ko ngan kucin aku sama la merry...sama2 dh mati...merry aku mati d langgar masa kenduri kawin kak ton....smpi la ni aku x sentuh kucin...sbb aku tersgt2 syg kan kucin aku tu...cam aku x blh terima penganti merry gitu...aahhakkk..ni kisah betui2 taw....

Pink Praying Mantis said...

merry...kucing omputih ni..hehehe

Jake's Daughter said...

Karim,
Mmg jauh la beza aku dulu n skrg..dulu2 berat 45kg..skrg nih 73kg..mmg la jauh beza...huhuhu
Aku segan la nak tegur...tau takpe..ko dulu2 serius giler....ngeri aku kalau mengingatkannya....

Acu,
I will....Harap2 persahabatan kita kekal selamanya....FOREVER...

Giggle,
Ampunnn..Kan dah bitau..X sengaja..Huhuhu..I nak selamatkan dia j...huhuhu

Linda,
Sama k??? Wah....Patot la kita nih serashi bershama...ada banyak kebetulan ropanya...

Dj,
Hehehe..Kucin omputih....Mujur masa tuh Merry xdak laki..Kalau ada...Mau namanya Jonathan kot..Hahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin