Tuesday, June 9, 2009

Addicted to Fairy Tales...Salah k??


Sentap jugak aku bila baca satu artikel dalam sebuah akhbar tempatan berbahasa inggeris.....X silap aku tajuknya berbunyi - STOP DREAMING..PERFECT LOVE IS JUST A DREAM.
|||||||||||||||||
Mcm tu la lbh kurang tajuknya...Penulis seolah2olah menyalahkan audience yang terlalu banyak menonton cerita2 Fairy Tales....Katanya..Kerana banyak menonton cerita2 seperti inilah audience jadik lalai..Kemudiannya mengangankan bahawa CINTA SEJATI akan hadir dalam diri..Terus menanti dan hidup dalam angan2...
||||||||||||||||||||||
Disalahkan Cindarella yang tersiksa....tapi berhati mulia..Hanya duduk menyanyi dan membersihkan dapur...akhirnya akan hadir putera idaman membawanya pergi dari 'neraka'...
Disalahkan juga si Snow White kerana katanya Snow White lari ke hutan, dan kemudiannya hadir putera idaman yang baik hati menyelamatkannya...
Dongeng fairy tales juga dipersalahkan kerana hingga hari ini...Imej IBU TIRI dianggap sebagai satu WATAK HITAM yang sangat jahat.
|||||||||||||||||||||
Aku sebenarnya peminat setia cerita2 sebegini...X dinafikan ada suara2 yang mengatakan aku hidup dalam mimpi..Tapi pada aku..Cerita2 sebegini berikan kesan positif...Sekurang2 kurangnya penonton2 setia cerita2 sebegini akan berusaha mau jadik baik hati dan berbudi seperti Cindarella ataupun Snow White...
|||||||||||||
Tapi..X dinafikan, aku penah CIUM SEEKOR KATAK, semata2 aku mahukan dia bertukar menjadi putera raja..(perbuatan ini x bagus ya kawan2...)
|||||||||||||
Bagi aku..Apapun..Tepuk dada, tanyalah selera....Apapun yang terjadi...Aku masih sudi menonton koleksi vcd cerita2 Fairy Tales yang ada sebagai koleksi peribadi aku..
Sungguh.... Aku x pernah bosan menonton...


p/s: Bukan salah Cindarella atau Snow White kalau ramai gadis2 terus hidup dalam angan2...

6 comments:

awein said...

cerita2 tu mmg best n boleh buat kita berangan2 ...tapi xder la samp taksub, snow white n cinderalela tu mcm idola la atau lebih tepat lagi sbg motivasi kat kita org perempuan....angan2 xmustahil jd realiti...

LINDA ABDUL RANI said...

apa ko dh gila jake p cium katak...eehh..katak spesis apa yg ko cium tuu...yaakssssss....byk2 binatang nape katak gaks jd pilihan....

Jake's Daughter said...

Awin..
Yaaa.....aku setuju sama hang...

Linda..
Aku pon lupa la katak spesis ap ayang aku cium...Tp x jelma jadi putera pon...Gamaknya katak tuh mesti cakap..APA KE JADHA LA BUDAK POMPUAN NIH CIUM AKU...LAYAN J LA... Dan katak tuh pon diam j masa aku kiss dia...Cinabeng punya katak...

@cu SaYaNg said...

yeah..acu pun suka fairy tales
berangan diri nk jd cantik mcm diaorng..walau pun tau it's hard to be...hehehehee

GiGGLe GaL said...

u tak mo comolot ngan ular plak ke? wakakakaka...sangat menakutkan!

Jake's Daughter said...

Acu..
Memang..sangat susah kalau mau jadik mcm cindarella...

Ggal..
Ular?? u jangan..sblm i cium dia..dia dulu kasik kiss...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin