Tuesday, May 26, 2009

Aku X Matang???

Aku terima komen dari seseorang few days ago... 'Ko nih mcm budak2 la..Bila nak matang..' Perghh..Terkedu jugak aku dengar komen tuh... Yela..Umur dah 31thn, tapi masih ada yang kata aku mcm budak2??? Aku jawab komen tersebut dengan satu senyuman...(tu j yang mampu aku hadiahkan sebenarnya...)

Matang...Sebenarnya orang yang komen tuh tau k apa maksud matang...??? Sumpah...Aku sendiri xtau mcm mana nak menilai diri aku...Gedik k..Manja k..Samseng k...Matang k tidak....Orang yang memandang j boleh menilai aku.. Dan pandangan setiap orang tuh x sama...
Aku mungkin sedikit x matang sebab aku dilapisi dengan 2 abang dan 7 orang kakak atas aku...So pk sendiri la kan mcm mana kehidupan aku...Nampak sangat aku bergantung dgn mereka semua...

Tapi itu dulu...Itu mungkin cerita 10 thn lepas...Skrg aku ada life sendiri...Aku tentukan hidup aku sendiri... Aku buat keputusan untuk diri aku sendiri...Alhamdulillah....Rasanya belum ada keputusan yang aku buat menyimpang dr perjalanan hidup yang normal...Aku mungkin pernah silap.....Dan kesilapan itu mendewasakan aku sebenarnya.... Dewasa k??? Keanak-anakan...itu mungkin sifat semulajadi aku....Tp sungguh aku x pernah terpk yang aku punya sifat keanak-anakan...

Tepuk dada tanya selera...Aku x mampu menilai diri sendiri...Tapi anda di luar sana boleh....


5 comments:

GiGGLe GaL said...

JD, sape yg komen tu? meh i cili2 kan dia.. biasa tau! babab nanti..
u matang la .. klu nk di bandingkan dgn i nih.. u jauh lebih matang.. mungkin kematangan diantara kita ada perbezaan. take it easy k...dulikkan komen org2 sperti iteww...jadahnye nak amek kesah!

u pi kat muka dia..habaq kat dia lagu nih.."awat, hang pkiaq aku tak matang? ada aku kisah?"

LINDA ABDUL RANI said...

nyah...sapa kata ko x matang tu....sbnrnya makna matang tu bkn merujuk hanya pada tingkah laku jer...tp meliputi semua aspek....x semesti nya ssorg tu tergedik2 org tu x matang....tp lihat pada pemikiran & cara dia menangani mslh....

kem salam kat org yg kata ko x matang tu....

adiossss!!!!!!

Jake's Daughter said...

Iza n Linda,
Mungkin org tuh menyebut tanpa sengaja..Lantak dia la...Aku x marah pon..cuma lepas tuh terpk...BUDAK2 sangat k aku nih??

@cu SaYaNg said...

oppss!!kita sebaya la ieda..hehehehe

Jake's Daughter said...

Acu,
78 ek?? hehehe..sebaya ropanya....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin