Monday, March 16, 2009

Tabahkan Hatimu

Seorang rakan menghantar sms
'Aku ditinggalkan kekasihku'
Aku membalas...
'Sabarlah...Dia bukan ditakdirkan untukmu'
Lalu...Harus apa lagi yang mampu aku tulis....???
Apa lagi yang mampu aku nyatakan padanya bahawa aku simpati padanya...
Selang beberapa lama...Hp berbunyi...Bila aku tekan butang 'answer'...
Ada tangisan sayu di hujung talian..
'Hei...kenapa menangis nih..Jangan mcm nih...Sabarlah....'
Lagi perkataan sabar keluar dari mulutku...
Tadi perkataan yang sama terkandung dalam smsku kepadanya...
Sesungguhnya....
Aku disini mahu buat satu pengakuan...
AKU MUNGKIN BUKAN SEORANG PENASIHAT YANG BAIK...
Namun..
AKU ADALAH SEORANG PENDENGAR YANG BAIK...
Terus terang...aku x pandai memujuk....
X pandai memberi nasihat...
Oleh itu kawan...Kalau aku banyak berdiam ketika kau berkata2..
Bukan bererti aku x respon dgn apa yang kelaur dr mulut anda...
Ketahuilah olehmu...Ketika itu aku mendengar...Mendengar dengan cukup teliti....
U get it my frenz???

3 comments:

Khairul Anuar Mohamed said...

betul..
bukan senang nak beri nasihat pada orang lain..
sedangkan hidup sendiri pun tunggang langgang..
hehehehe..

GiGGLinG GaL said...

nasib ada kwan cam u... tu yg tambah cayang kat u tuh...

Jake's Daughter said...

KAM,
Tu la pasal...Bukan xnak tolong..tp x pandai nak menasihat orang...jadi pendengar bole la...

GGal,
I lap u too...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin