Saturday, March 28, 2009

Salina

Tahun 2004/2005?? Aku x pasti...Around that time..Atas urusan tugas2 rasmi, aku perlu berurusan dengan dia..Sasterawan Negara - Datuk A Samad Said...
Wah..Datuk A Samad Said tuh....
Bila berbual dengan dia..Sangatlah down 2 earth orangnya...Aku jadik malu sendiri...Seorang lelaki hebat seperti dia..Langsung x meninggi diri...
Hebat...
Sebenarnya itu bukan kali pertama aku berkomunikasi dengan beliau...
Sekitar 2003, aku pernah sekali terserampak dengan dia..
Aku mengaku...Ketika itu, memang salah aku...
Lokasi : Stesen LRT Pasar Seni
Kisahnya...Aku lewat nak ke office (masa tuh aku keje kt Mont Kiara)...
Aku berlari mengejar train..
Sebab nak cepat (kononnya),
Aku dah terlanggar seseorang...
Alah...Aku dah langgar dia....Aku dah langgar dia - Sasterawan Negara..
Sangatlah kool, x sedikit pun raut wajah dia menunjukkan rasa marah...
Aku jadi malu sendiri...Malu yang amat sangat...
X berhenti mulut aku memohon maaf...
AKU BERSALAH...
AKU AKUI...
Itulah kisahnya...
Kembali ke tahun 2004/2005..
Ketika berkomunikasi dengan beliau...
Aku sempat bertanyakan karya indah beliau - SALINA...
Kata Pak Samad...Novel tersebut masih ada di pasaran...
Sayang..Aku x berpeluang mendapatkan naskah tersebut...
Jenuh jugak la aku bertanya sana sini...
Memang bukan rezeki aku kan...
Sedih...
Aku sebenarnya teringin nak membaca novel tersebut..
Tapi hari nih...
Imppian aku terlaksana..
Kedai buku KINOKUNIYA, KLCC menjadi saksi...
Aku berjaya dapatkan novel tersebut...
YESSS!!!!! Akhirnya...
Aku dapat jugak...hehehe...
Harga xde la mahal..
Setimpal dengan nilainya...
RM70.90 jer...
Ok la tuh kan...
Aku xtau sebenarnya apa isi cerita novel tersebut, tapi aku mcm ditarik2 untuk mebacanya...
Tapi aku belum nak start baca novel tuh...
Kene tunggu mood yang sesuai..
Baru aku boleh mulakan...
My new collection - SALINA

2 comments:

Casper a.k.a wifee en.atan said...

akak pernah baca novel ni, adeii zaman sekolah menengah dulu la. Siksa nak habiskan satu buku.
Yg akak ingat watak dlm tu Salina yg jadik penari joget kot, dah tu Abd Fakar dan Helmi. Helmi tu kalau tak salah watak Pak Samad sendiri. Latar kat kg pulau kambing...betul tak???

Jake's Daughter said...

Ya betol....Ida baru j nak start baca kak....Hehehe...Tingin sangat nak baca...Last2 jumpa...beli terus.....

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin